Reklama

W teorii przepis jest jasny, a w praktyce wywołuje sporo sporów

Z ustawy o podatkach i opłatach lokalnych wprost wynika kompetencja rady gminy jedynie do ewentualnego uchwalenia zwolnienia przedmiotowego.

Publikacja: 13.12.2023 02:00

W teorii przepis jest jasny, a w praktyce wywołuje sporo sporów

Foto: Adobe Stock

Przede wszystkim trzeba zgodzić się z sądem w kluczowej kwestii, że rada gminy nie mogła w uchwale ustanawiać zwolnienia podmiotowego, bo konstytucyjnie takie ulgi mogą być wprowadzane wyłącznie w drodze ustaw, a okoliczności utworzenia przedsiębiorcy w wyniku przekształcenia lub reorganizacji czy zwiększenia przez niego zatrudnienia z pewnością stanowią cechy o charakterze podmiotowym.

Z właściwego w sprawie przepisu ustawy o podatkach i opłatach lokalnych wprost wynika kompetencja rady gminy jedynie do ewentualnego uchwalenia zwolnienia przedmiotowego, a zatem dotyczącego – w przypadku obecnie obowiązujących regulacji w zakresie podatku od nieruchomości – gruntów, budynków lub budowli.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Teresa Siudem: Czy pracownik samorządowy może odmówić wykonania "innej pracy"?
Administracja
Kiedy pracownik samorządowy może wykonywać inną pracę?
Administracja
Beneficjent to nie organ – zasady finansów publicznych kontra zwykły obywatel
Administracja
Czy gmina może „pożyczyć” środki z funduszu socjalnego?
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Administracja
Na dzieci spoza gminy nie można nakładać dodatkowej opłaty
Reklama
Reklama