Aktualizacja: 20.04.2025 01:34 Publikacja: 13.12.2023 02:00
Foto: Adobe Stock
Przede wszystkim trzeba zgodzić się z sądem w kluczowej kwestii, że rada gminy nie mogła w uchwale ustanawiać zwolnienia podmiotowego, bo konstytucyjnie takie ulgi mogą być wprowadzane wyłącznie w drodze ustaw, a okoliczności utworzenia przedsiębiorcy w wyniku przekształcenia lub reorganizacji czy zwiększenia przez niego zatrudnienia z pewnością stanowią cechy o charakterze podmiotowym.
Z właściwego w sprawie przepisu ustawy o podatkach i opłatach lokalnych wprost wynika kompetencja rady gminy jedynie do ewentualnego uchwalenia zwolnienia przedmiotowego, a zatem dotyczącego – w przypadku obecnie obowiązujących regulacji w zakresie podatku od nieruchomości – gruntów, budynków lub budowli.
Choć to rada gminy inicjuje założenie spółki komunalnej, późniejszy jej wpływ na działalność spółki jest ogranic...
Przepisy dają radnym uprawnienia informacyjne dotyczące spółek komunalnych. Czy to szansa na realną kontrolę i l...
Wynik rozpoznania zarzutu w sprawie egzekucji administracyjnej ma bezpośrednie przełożenie na badanie podstaw do...
Pozwolenia na budowę i konserwatorskie nie mogą zastąpić nakazu konserwatorskiego, bo udzielają one jedynie „pra...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Prawidłowość i jakość sporządzonej opinii oraz kompetencje merytoryczne, wykształcenie czy posiadanie wiedzy spe...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas