Kiedy musi wygasnąć mandat radnego

Mandatu radnego nie można łączyć z prowadzeniem działalności gospodarczej na własny rachunek lub wspólnie z innymi osobami z wykorzystaniem mienia komunalnego gminy, w której uzyskał mandat.

Publikacja: 24.01.2024 02:00

Kiedy musi wygasnąć mandat radnego

Foto: Adobe Stock

Po uzyskaniu mandatu w wyborach uzupełniających 11 lipca 2021 r. radny nadal pozostawał członkiem zarządu przedsiębiorstwa handlowo-usługowego, które w latach 2021–2022 złożyło oferty na zakup i dostawę węgla dla miasta.

Oferta okazała się najkorzystniejsza, wobec czego doszło do podpisania umów z miastem. 12 grudnia 2022 r. burmistrz poinformował radę miasta o wystąpieniu przesłanek do stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego. Jednocześnie radny został poinformowany o możliwości złożenia wyjaśnień pisemnie lub ustnie na najbliższej sesji rady. Rada w głosowaniu imiennym odrzuciła projekt uchwały o wygaśnięciu mandatu.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Teresa Siudem: Samorządowe spółki komunalne bez przetargu
Administracja
Zamówienie in-house? Gmina musi mieć powód, by go udzielić
Administracja
Strona postępowania o wydanie decyzji o warunkach zabudowy
Administracja
Czy sprzedaż nieruchomości gruntowej na rzecz użytkownika wieczystego podlega VAT?
Administracja
Czy sołtysowi można wypłacić dietę choćby za jeden dzień? WSA rozstrzygnął