Kiedy musi wygasnąć mandat radnego

Mandatu radnego nie można łączyć z prowadzeniem działalności gospodarczej na własny rachunek lub wspólnie z innymi osobami z wykorzystaniem mienia komunalnego gminy, w której uzyskał mandat.

Publikacja: 24.01.2024 02:00

Kiedy musi wygasnąć mandat radnego

Foto: Adobe Stock

Po uzyskaniu mandatu w wyborach uzupełniających 11 lipca 2021 r. radny nadal pozostawał członkiem zarządu przedsiębiorstwa handlowo-usługowego, które w latach 2021–2022 złożyło oferty na zakup i dostawę węgla dla miasta.

Oferta okazała się najkorzystniejsza, wobec czego doszło do podpisania umów z miastem. 12 grudnia 2022 r. burmistrz poinformował radę miasta o wystąpieniu przesłanek do stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego. Jednocześnie radny został poinformowany o możliwości złożenia wyjaśnień pisemnie lub ustnie na najbliższej sesji rady. Rada w głosowaniu imiennym odrzuciła projekt uchwały o wygaśnięciu mandatu.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Teresa Siudem: Jakie zmiany w szkoleniu urzędników?
Administracja
Egzamin na urzędnika mianowanego. Jakie zmiany w 2025 roku?
Administracja
Pożyczka dla szpitala a VAT
Administracja
Kto ustala skład społecznej komisji mieszkaniowej - orzeczenie WSA
Administracja
Dlaczego warto zainteresować się partnerstwem publiczno-prywatnym?