Aktualizacja: 26.04.2025 10:17 Publikacja: 21.08.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
Kwestie związane z audytem wewnętrznym jednostki samorządu terytorialnego mają podstawy normatywne w przepisach ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jedn. DzU z 2023 r., poz. 1270 ze zm.). Wstępnie warto przypomnieć, co jest istotą audytu wewnętrznego i jakie zadania ma spełniać.
W art. 272 ustawy postanowiono, że audyt wewnętrzny jest działalnością niezależną i obiektywną, której celem jest wspieranie ministra kierującego działem lub kierownika jednostki w realizacji celów i zadań przez systematyczną ocenę kontroli zarządczej oraz czynności doradcze. Ocena ta dotyczy w szczególności adekwatności, skuteczności i efektywności kontroli zarządczej w dziale administracji rządowej lub jednostce. Szczegółowe zasady związane z tym zakresem przedmiotowym określił minister rozwoju i finansów w komunikacie z 12 grudnia 2016 r. w sprawie standardów audytu wewnętrznego dla jednostek sektora finansów publicznych (DzUrz MRiF z 2016 r., poz. 28).
Nie uczmy prawników prawa, a finansistów – finansów. Program szkolenia urzędników powinien być elastyczny, umożl...
Sprawdzane będzie to, jak kandydaci rozumieją ogólne zasady wynikające z przepisów prawa, a nie to, czy pamiętaj...
Jednostki samorządu terytorialnego jako organy założycielskie podmiotów leczniczych mogą udzielać tym podmiotom...
Rada gminy nie jest uprawniona do ustalenia w uchwale imiennego składu społecznej komisji mieszkaniowej.
Jednostki publiczne, które planują projekty w formule PPP, mogą liczyć na nasze wsparcie – mówi Michał Piwowarcz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas