Aktualizacja: 01.07.2025 20:14 Publikacja: 21.08.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
Kwestie związane z audytem wewnętrznym jednostki samorządu terytorialnego mają podstawy normatywne w przepisach ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jedn. DzU z 2023 r., poz. 1270 ze zm.). Wstępnie warto przypomnieć, co jest istotą audytu wewnętrznego i jakie zadania ma spełniać.
W art. 272 ustawy postanowiono, że audyt wewnętrzny jest działalnością niezależną i obiektywną, której celem jest wspieranie ministra kierującego działem lub kierownika jednostki w realizacji celów i zadań przez systematyczną ocenę kontroli zarządczej oraz czynności doradcze. Ocena ta dotyczy w szczególności adekwatności, skuteczności i efektywności kontroli zarządczej w dziale administracji rządowej lub jednostce. Szczegółowe zasady związane z tym zakresem przedmiotowym określił minister rozwoju i finansów w komunikacie z 12 grudnia 2016 r. w sprawie standardów audytu wewnętrznego dla jednostek sektora finansów publicznych (DzUrz MRiF z 2016 r., poz. 28).
EZD to systemy do elektronicznego zarządzania dokumentacją, które przyspieszają obieg dokumentów. Jednak w wielu...
Rozszyfrowanie skrótu EZD nie budzi wśród pracowników administracji problemów – to elektroniczne zarządzanie dok...
Dla udostępniania boiska należącego do stadionu miejskiego na rzecz klubu sportowego z przeznaczeniem na trening...
Czy w razie zakupu usługi analitycznej z zagranicy jednostka budżetowa JST jest zobowiązana do poboru zryczałtow...
Odbiór szkła i papieru nie stanowi dodatkowej usługi świadczonej przez gminę, a tym samym nie jest ona uprawnion...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas