Reklama

Mentoring w administracji publicznej – dlaczego warto z niego korzystać?

Mentoring to metoda rozwoju zawodowego i osobistego pracowników administracji publicznej, która w polskich urzędach może przynieść spore korzyści.

Publikacja: 20.05.2025 05:50

Mentoring w administracji publicznej – dlaczego warto z niego korzystać?

Mentoring w administracji publicznej – dlaczego warto z niego korzystać?

Foto: Adobe Stock

Mentoring to relacja oparta na partnerstwie łączącym osobę doświadczoną – mentora, ze zdobywającym wiedzę i umiejętności – mentee [podopiecznym]. W ramach tej relacji mentor, pełniący rolę przewodnika i doradcy, dzieli się swoim doświadczeniem i kwalifikacjami, wspiera rozwój umiejętności i kompetencji podopiecznego oraz pomaga mu podejmować właściwe decyzje zawodowe. Choć mentoring ma swoje korzenie w starożytności, dziś powszechnie funkcjonuje w wielu środowiskach zawodowych, także w administracji publicznej, jako uznana forma rozwoju i wsparcia pracowników.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Administracja
Teresa Siudem: Nowe kwalifikacje urzędników na czas zagrożeń
Administracja
Odporna administracja zaczyna się od kompetencji urzędnika
Administracja
Wsparcie finansowe gminy dla GDDKiA - procedury
Administracja
Dieta i zwrot za podróże nie muszą iść w parze
Administracja
Czy nieobecność w pracy stanowi przeszkodę w „zapisaniu” pracownika do PPK?
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama