Mentoring w administracji publicznej – dlaczego warto z niego korzystać?

Mentoring to metoda rozwoju zawodowego i osobistego pracowników administracji publicznej, która w polskich urzędach może przynieść spore korzyści.

Publikacja: 20.05.2025 05:50

Mentoring w administracji publicznej – dlaczego warto z niego korzystać?

Mentoring w administracji publicznej – dlaczego warto z niego korzystać?

Foto: Adobe Stock

Mentoring to relacja oparta na partnerstwie łączącym osobę doświadczoną – mentora, ze zdobywającym wiedzę i umiejętności – mentee [podopiecznym]. W ramach tej relacji mentor, pełniący rolę przewodnika i doradcy, dzieli się swoim doświadczeniem i kwalifikacjami, wspiera rozwój umiejętności i kompetencji podopiecznego oraz pomaga mu podejmować właściwe decyzje zawodowe. Choć mentoring ma swoje korzenie w starożytności, dziś powszechnie funkcjonuje w wielu środowiskach zawodowych, także w administracji publicznej, jako uznana forma rozwoju i wsparcia pracowników.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Teresa Siudem: Jak usprawnić administrację publiczną
Administracja
W jaki sposób mierzyć efektywność działań administracji publicznej?
Administracja
Wypłata nauczycielom świadczeń zdrowotnych – obowiązki podatkowe gminy
Administracja
Czy miasto odliczy VAT od wdrożenia Inteligentnego Systemu Transportowego?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Administracja
Dotacje z Unii na ekologiczny transport