Aktualizacja: 01.07.2025 18:13 Publikacja: 01.07.2025 06:00
Czy "era papierowa" w urzędach się kończy?
Foto: Adobe Stock
Tylko 30,6 proc. instytucji publicznych w Polsce korzysta z systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją jako podstawowego narzędzia pracy. W wielu urzędach, szczególnie w samorządach, dominuje papierowy obieg dokumentów. A to zwiększa koszty i wydłuża procedury.
Na rynku istnieją zarówno systemy komercyjne EZD, jak i publiczny – EZD RP. Ten publiczny jest udostępniony bezpłatnie. Ministerstwo Cyfryzacji rekomenduje go jako system, który pozwala zautomatyzować i przyspieszyć obieg dokumentów wewnątrz urzędów, między instytucjami oraz w kontaktach z obywatelami – jest w pełni zintegrowany z e-Doręczeniami i ePUAP-em.
Rozszyfrowanie skrótu EZD nie budzi wśród pracowników administracji problemów – to elektroniczne zarządzanie dok...
Dla udostępniania boiska należącego do stadionu miejskiego na rzecz klubu sportowego z przeznaczeniem na trening...
Czy w razie zakupu usługi analitycznej z zagranicy jednostka budżetowa JST jest zobowiązana do poboru zryczałtow...
Odbiór szkła i papieru nie stanowi dodatkowej usługi świadczonej przez gminę, a tym samym nie jest ona uprawnion...
Zarząd województwa łódzkiego prowadzi nabór wniosków w ramach działania 2.17 programu regionalnego. Do wykorzyst...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas