Kiedy pracownik organu jest wyłączony z postępowania

Bezstronność przy rozpatrzeniu sprawy administracyjnej powinna towarzyszyć każdemu postępowaniu, pogłębiając zaufanie do władzy publicznej. Gwarantuje ją nie tylko wyłączenie organu od załatwienia sprawy, ale przede wszystkim – pracownika organu od udziału w postępowaniu.

Aktualizacja: 20.06.2020 08:33 Publikacja: 20.06.2020 00:01

Kiedy pracownik organu jest wyłączony z postępowania

Foto: AdobeStock

Po zaistnieniu określonych przesłanek, wyłączenie pracownika jest obowiązkiem, a nie jedynie alternatywą, zapewniając prawidłowość procedowania. Co istotne, ocena w tym zakresie nie kończy się z wydaniem rozstrzygnięcia, nawet ostatecznego. Może ono zostać nadal wyeliminowane z obrotu prawnego na skutek kwalifikowanej wadliwości, jeżeli rozpoznając sprawę, zbagatelizowano przewidziane prawem wymogi.

Kogo dotyczy wyłączenie?

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Administracja
Wiata na działce to labirynt prawny dla inwestorów
Administracja
Katarzyna Wójcik: Jakie zasady obowiązują na plaży
Administracja
Na plaży trzeba się pilnować, inaczej można skończyć z mandatem
Administracja
Prawo do kwestionowania egzekucji nie uratuje nadpłaty
Administracja
Kiedy gmina może złagodzić zakaz spożywania alkoholu?
Reklama
Reklama