Kiedy pracownik organu jest wyłączony z postępowania

Bezstronność przy rozpatrzeniu sprawy administracyjnej powinna towarzyszyć każdemu postępowaniu, pogłębiając zaufanie do władzy publicznej. Gwarantuje ją nie tylko wyłączenie organu od załatwienia sprawy, ale przede wszystkim – pracownika organu od udziału w postępowaniu.

Aktualizacja: 20.06.2020 08:33 Publikacja: 20.06.2020 00:01

Kiedy pracownik organu jest wyłączony z postępowania

Foto: AdobeStock

Po zaistnieniu określonych przesłanek, wyłączenie pracownika jest obowiązkiem, a nie jedynie alternatywą, zapewniając prawidłowość procedowania. Co istotne, ocena w tym zakresie nie kończy się z wydaniem rozstrzygnięcia, nawet ostatecznego. Może ono zostać nadal wyeliminowane z obrotu prawnego na skutek kwalifikowanej wadliwości, jeżeli rozpoznając sprawę, zbagatelizowano przewidziane prawem wymogi.

Kogo dotyczy wyłączenie?

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Administracja
Katarzyna Wójcik: Radny bez kontroli nad mieniem komunalnym
Administracja
Czy radny może przeprowadzić kontrole w spółce komunalnej?
Administracja
Miasto zapłaci, bo właściciel auta zapomniał o formalności. Wyrok WSA
Administracja
To, że zabytek wymaga rozbiórki, nie uchroni przed karą za zaniechanie
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Administracja
Podatnik, zaniżając wartość budowli, musi się liczyć z sankcjami