Aktualizacja: 10.03.2021 12:01 Publikacja: 10.03.2021 02:00
Foto: Adobe Stock
Obowiązujące od 1 stycznia br. przepisy prawa zamówień publicznych umożliwiają albo całkowite pominięcie reżimu pzp, albo stosowanie trybów niekonkurencyjnych w przypadku zamawiania usług i dostaw na potrzeby prowadzenia prac badawczo-rozwojowych. Wyjątki te mają usunąć bariery w zamawianiu usług i dostaw na potrzeby prowadzonych prac badawczo-rozwojowych, albowiem branża B+R od dawna sygnalizowała, że reżim pzp utrudnia lub wręcz paraliżuje sprawne prowadzenie projektów badawczych.
Z prawdziwą satysfakcją oddaję w Państwa ręce najnowsze wydanie dodatku „Administracja”. W tym wydaniu Państwa szczególnej uwadze chciałbym polecić ważne orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości UE (TSUE), które może zmienić sposób myślenia o odszkodowaniach w zamówieniach publicznych.
Podatnik nie naucza uczniów prywatnie, gdy czynność ta jest wykonywana przez zatrudnionych przez niego nauczycieli. W konsekwencji nie ma prawa do zwolnienia
Zakres zwolnienia dla usług edukacyjnych wciąż wywołuje wątpliwości, ale teza, że brak wpisu do ewidencji niepublicznych szkół i placówek w spornej sprawie nie jest istotny dla zwolnienia z VAT jest bezpodstawna.
Rada może odmówić zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym tylko wtedy, gdy podstawą są zdarzenia związane z wykonywaniem przez niego mandatu.
Samochód elektryczny znakomicie współpracuje z instalacją fotowoltaiczną, a uzupełnianie energii w akumulatorze przy pomocy domowych ładowarek jest nie tylko wygodne i tanie, ale też ekologiczne i przewidywalne.
Fakt, że w umowie przedsięwzięcie określono jako przebudowę drogi, a nie rozbudowę, nie oznacza, że nie poprawiło się bezpieczeństwo ruchu drogowego na przejściu dla pieszych - uznał WSA ws. cofnięcia dofinansowania.
Hiszpanie udowodnili, że niezawodność i stabilny rozwój są kluczem do zaufania, jakim obie marki darzą klienci.
Z prawdziwą satysfakcją oddaję w Państwa ręce najnowsze wydanie dodatku „Administracja”. W tym wydaniu Państwa szczególnej uwadze chciałbym polecić ważne orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości UE (TSUE), które może zmienić sposób myślenia o odszkodowaniach w zamówieniach publicznych.
Najnowsze orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości UE (TSUE) otwiera wykonawcom nową drogę do dochodzenia odszkodowań od zamawiających w przypadku utraty szansy na uzyskanie zamówienia publicznego.
Podwykonawstwo całości zamówienia w prawie zamówień publicznych nie jest dopuszczalne - powierzyć można wykonanie części zamówienia. A co mówi orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej.
Zatrudnianie żołnierzy pełniących służbę w Wojskach Obrony Terytorialnej i aktywnej rezerwy będzie od 12 listopada 2024 r. wiązało się dla pracodawcy z profitami w podatkach i lepszą sytuacją w przetargach.
Z wyroku TSUE wynika, że to zamawiający ma decydować o tym, w jaki sposób miałoby następować ograniczenie dostępu do zamówień z takich krajów jak np. Chiny czy Turcja. W Urzędzie Zamówień Publicznych trwa analiza treści tego orzeczenia.
Umowa PKP Intercity na piętrowe pociągi ma zapewnić przewoźnikowi przewagę na otwartym rynku, może także na trwale zmienić krajowy rynek producentów taboru kolejowego.
Obniżenie kary umownej na podstawie kodeksowych przesłanek miarkowania nie stanowi zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego. Nie podlega, więc ograniczeniom wynikającym z prawa zamówień publicznych.
Wyraźna nieadekwatność kary umownej, przy uwzględnieniu wszystkich jej funkcji i skutków, także niemajątkowych, uzasadnia jej obniżenie, czyli miarkowanie – mówi Luiza Modzelewska, wiceprezes Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas