Reklama

Wykluczenie z przetargu za brak reakcji na komunikaty w platformie SmartPZP

Wykonawca, który złożył ofertę w postępowaniu prowadzonym przy użyciu elektronicznej platformy zakupowej, musi ją na bieżąco monitorować. Brak reakcji na komunikaty zamawiającego może skutkować wykluczeniem z przetargu, a nawet utratą wadium.

Publikacja: 03.02.2020 17:45

Wykluczenie z przetargu za brak reakcji na komunikaty w platformie SmartPZP

Foto: 123RF

Wyrokiem z 9 grudnia 2019 r. Krajowa Izba Odwoławcza w sprawie KIO 2396/19 oddaliła odwołanie wykonawcy wykluczonego z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zamawiający prowadził postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego, przy użyciu środków komunikacji elektronicznej – Platformy SmartPZP. Na etapie składania oferty zamawiający wymagał złożenia minimum dokumentów, m.in. formularza oferty oraz Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ). Mimo to, wykonawca przedłożył wraz z ofertą wszystkie wymagana dokumenty, tj. dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, które zgodnie z art. 26 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) składane są na wezwanie zamawiającego.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Teresa Siudem: Zameldowany to nie zawsze stały mieszkaniec
Administracja
Skutki procesowe wniosku o uzupełnienie decyzji administracyjnej
Administracja
Czy zakup samochodu ratowniczo-gaśniczego przez OSP jest zwolniony z PCC?
Administracja
Czy gmina może odliczyć VAT od zakupów dotyczących budowy parkingu?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Administracja
Czy zameldowanie na pobyt stały wystarczy, by wybrać sołtysa?
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama