Aktualizacja: 19.11.2019 13:11 Publikacja: 18.11.2019 17:30
Foto: Fotorzepa, Dominik Pisarek
Jeszcze do niedawna pisma w postępowaniu administracyjnym prawie zawsze były doręczane przez organ za pośrednictwem operatora pocztowego. Strony oczekiwały zatem na korespondencję, a po zapoznaniu się z nią, mogły podjąć odpowiednie czynności. W ostatnich latach katalog możliwych sposobów przekazywania wiadomości ulegał jednak stopniowemu poszerzeniu, m.in. poprzez wykorzystanie drogi elektronicznej. Jednocześnie wprowadzono możliwość większego zastosowania znanego już wcześniej tzw. doręczenia przez obwieszczenie, które wymaga większej aktywności od samej strony. Jego zaletą jest niewątpliwie stosunkowo łatwy dostęp do informacji, jak i uproszczenie samej procedury informowania, która niejednokrotnie generuje znaczne koszty, zwłaszcza przy wielości stron postępowania.
Choć to rada gminy inicjuje założenie spółki komunalnej, późniejszy jej wpływ na działalność spółki jest ogranic...
Przepisy dają radnym uprawnienia informacyjne dotyczące spółek komunalnych. Czy to szansa na realną kontrolę i l...
Wynik rozpoznania zarzutu w sprawie egzekucji administracyjnej ma bezpośrednie przełożenie na badanie podstaw do...
Pozwolenia na budowę i konserwatorskie nie mogą zastąpić nakazu konserwatorskiego, bo udzielają one jedynie „pra...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Prawidłowość i jakość sporządzonej opinii oraz kompetencje merytoryczne, wykształcenie czy posiadanie wiedzy spe...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas