Reklama

Zakup i użytkowanie domen internetowych - jak ująć w księgach

Większość firm dba o to, żeby informacje o nich dotarły do jak największej liczby klientów. Zapewnić to może prowadzenie strony internetowej. Wydatki poniesione na zaznaczenie swojej obecności w świecie wirtualnym przedsiębiorca musi odpowiednio ująć w księgach.

Publikacja: 12.11.2019 17:30

Zakup i użytkowanie domen internetowych - jak ująć w księgach

Foto: 123RF

Domena internetowa jest unikatowym adresem (nazwą) strony internetowej, pod którym funkcjonuje ona w Internecie, służąc poprzez promowanie towarów, produktów lub usług danej firmy oferowanych przez nią klientom w ramach prowadzonej działalności gospodarczej – do wzrostu przychodów z ich sprzedaży.

Wraz z nabyciem domeny nie przechodzą (nie są przenoszone) – co do zasady – na kupującego prawa autorskie do niej, nie następuje również udzielenie na rzecz nabywcy – licencji na korzystanie z domeny (stąd, nakładów na zakup domeny nie aktywuje się w drodze zaliczenia ich do wartości niematerialnych i prawnych, lecz ujmuje w ciężar kosztów operacyjnych, względnie przyjmuje – gdy ich wartość jest istotna – do rozliczenia w czasie jako czynne rozliczenia międzyokresowe, zgodnie z art. 39 ust. 1 ustawy o rachunkowości).

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Świąteczne zakupy z AI. Uwaga na pułapkę cen skrojonych na miarę
Biznes
Teresa Siudem: Ochrona lasów – nowe obowiązki przedsiębiorców
Biznes
Nieprzemyślane rabaty? UOKiK może je zakwestionować
Biznes
Compliance – jak dowody należytej staranności decydują o wyniku sprawy
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Rozporządzenie o wylesianiu (EUDR) – nowe obowiązki dla firm
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama