Reklama

Sztuczna inteligencja, FinTech i RegTech – jak wpływają na usługi finansowe?

Nowe technologie mają kolosalny wpływ na to, w jaki sposób instytucje finansowe świadczą usługi na rzecz klientów końcowych. Efekty widoczne są zarówno w warstwie, którą klient zauważa w bezpośredniej interakcji z dostawcą usług, jak też w procesach „backendowych" – dziejących się niejako w tle głównego nurtu świadczenia usług, ale bardzo istotnych.

Aktualizacja: 30.09.2021 14:43 Publikacja: 30.09.2021 13:53

Sztuczna inteligencja, FinTech i RegTech – jak wpływają na usługi finansowe?

Foto: Adobe Stock

Poniższe opracowanie ma na celu przybliżenie czytelnikowi kilku podstawowych terminów dotyczących nowych technologii i rynku usług finansowych. W dalszej kolejności przedstawię przykłady zastosowania nowych technologii w świadczeniu usług finansowych wraz ze wskazaniem wyzwań prawnych, jakie stoją m.in. przed podmiotami świadczącymi takie usługi.

Co oznaczają te pojęcia?

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Zakupy online z botem? Nadchodzi rewolucja w handlu, ale klienci mają obawy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Teresa Siudem: Kiedy ciąg cyfr staje się znakiem towarowym
Biznes
Wniosek o ogłoszenie upadłości a zasady reprezentacji w spółce
Biznes
DRSI – jakie ułatwienia przewiduje specustawa obronna?
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Kiedy liczby tworzą znak towarowy?
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama