Reklama

Zgodność z normami nie przesądza o bezpieczeństwie produktu

Inspekcja Handlowa każdego roku przeprowadza kilka tysięcy kontroli produktów wprowadzonych do obrotu, sprawdzając czy spełniają one określone prawem wymagania i są bezpieczne dla użytkowników. Gdy dopatrzy się nieprawidłowości, sprawę kieruje do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Publikacja: 07.10.2021 11:53

Zgodność z normami nie przesądza o bezpieczeństwie produktu

Foto: Adobe Stock

Konsekwencje kontroli Inspekcji Handlowej mogą być dotkliwe zarówno dla producentów jak i dystrybutorów produktów - od nakazu ostrzeżenia konsumentów przez kary finansowe do obowiązku wycofania produktów z rynku czy nawet obowiązku odkupienia produktów od konsumentów. Kontrole Inspekcji Handlowej mają duże znaczenie także dlatego, że najczęściej już na etapie takiej kontroli zbierana jest przeważająca część materiału dowodowego i ustalany jest przez inspektorów stopień zagrożenia, jakie może stwarzać kontrolowany produkt. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości przez Inspekcję Handlową sprawa jest przekazywana do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), który wszczyna postępowanie administracyjne (> statystyka patrz ramka).

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Kto odpowiada za compliance w spółce?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Kiedy umowa zlecenia to umowa o pracę?
Biznes
Zasoby w systemie compliance jako miara należytej staranności zarządu
Biznes
AI w biznesie: kto odpowiada za błędy sztucznej inteligencji?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Skutki nieuzyskania absolutorium przez członka zarządu
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama