Reklama

Zatory płatnicze: na co powinni przygotować się przedsiębiorcy?

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma uprawnienia do tego, by samodzielnie poszukiwać informacji o praktykach płatniczych przedsiębiorców, składając np. konkretne zapytania do szefa Krajowej Administracji Skarbowej. Coraz częściej UOKiK zwraca się też o informacje wprost do kontrahentów kontrolowanego podmiotu.

Publikacja: 21.10.2021 12:42

Zatory płatnicze: na co powinni przygotować się przedsiębiorcy?

Foto: Adobe Stock

Od wejścia w życie 1 stycznia 2020 roku znowelizowanych przepisów ustawy o zapobieganiu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (dalej „ustawa"), temat zatorów płatniczych wraca sezonowo na koniec roku kalendarzowego. A to dlatego, że zgodnie ze znowelizowanymi przepisami, każdego roku do końca stycznia, wybrane podmioty są zobowiązane składać sprawozdania z praktyk płatniczych w transakcjach handlowych z poprzedniego roku. Stopniowo jednak większą popularność zaczyna zdobywać już nie sam obowiązek raportowy, co zataczające coraz szersze kręgi nowe postępowanie przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (Prezes UOKiK), wszczynane w przypadku stwierdzenia nadmiernych opóźnień w płatnościach świad-czeń pieniężnych w transakcjach handlowych.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: System ostrzegania dla spółek akcyjnych
Reklama
Biznes
Compliance w spółce akcyjnej – dlaczego zarząd powinien go wdrożyć?
Biznes
Czy do wykonania zadań publicznych zawsze niezbędne jest udzielenie zamówienia?
Biznes
Jak ustalić cenę sprzedaży w transakcji M&A?
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Biznes
Konsola do gier w kosztach firmy? To możliwe
Reklama
Reklama
Reklama