Reklama

Różna cena w sklepie i w internecie. Nadchodzą zmiany w handlu internetowym

Różnicowanie cen w zależności od sposobu dalszej odsprzedaży towarów – internet czy sprzedaż stacjonarna – będzie dozwolone pod pewnymi warunkami. Różnica w cenie powinna odzwierciedlać m.in. różnicę w kosztach ponoszonych przez dystrybutorów w związku z każdym z tych kanałów sprzedaży detalicznej.

Publikacja: 06.01.2022 02:00

Różna cena w sklepie i w internecie. Nadchodzą zmiany w handlu internetowym

Foto: Adobe Stock

Rozporządzenie Wertykalne Komisji Europejskiej (VBER) określające zasady prawa konkurencji w relacjach wertykalnych między przedsiębiorcami m.in. w zakresie funkcjonowania modeli dystrybucyjnych (tj. np. na płaszczyźnie dostawca – dystrybutor traci moc 31 maja 2022 r. Komisja opracowała więc projekt nowego rozporządzenia (Nowe VBER), które w połowie 2022 r. zastąpi obecną regulację. Większe jego modyfikacje nie są raczej spodziewane.

Projektując Nowe VBER Komisja postanowiła uprościć pewne zagadnienia jak również uwzględnić bogate orzecznictwo sądów oraz rozwój praktyki decyzyjnej organów ochrony konkurencji. W założeniu Komisji nowe VBER ma więc zmniejszyć koszty przedsiębiorców związane z przestrzeganiem przepisów prawa konkurencji (compliance). Nowe VBER ma również odpowiadać na wyzwania związane z rozwojem handlu internetowego. Dlatego duża cześć zmian, które wejdą w życie z końcem maja 2022 r. dotyczyć będzie właśnie handlu internetowego.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Teresa Siudem: Biznesy rodzinne na długi dystans
Biznes
Inwestycje pokoleniowe – jak powiększać majątek rodzinny?
Biznes
Kiedy wierzyciel spółki jest faktycznym członkiem zarządu?
Biznes
Wynajem przedmiotu leasingu przez leasingobiorcę
Biznes
Powierzenie ChatGPT ochrony marki to proszenie się o kłopoty
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama