Reklama
Rozwiń
Reklama

Polski Ład – czy warto zmienić formę prawną działalności gospodarczej?

Zmiana formy prowadzenia działalności powinna być poprzedzona nie tylko dokładnymi analizami zalet i wymogów wynikających z działania w reżimie nowej formy prawnej, ale też kwestią uzasadnienia biznesowego dokonywanej zmiany.

Publikacja: 20.01.2022 13:35

Polski Ład – czy warto zmienić formę prawną działalności gospodarczej?

Foto: Adobe Stock

- Od stycznia obowiązują nowe przepisy podatkowe tzw. Polskiego Ładu. Dla części przedsiębiorców zmiany te oznaczają mniejsze przychody. Czy zmiana formy prawnej może być w takiej sytuacji dobrym rozwiązaniem? Dla kogo dobrym rozwiązaniem może okazać się np. spółka z o.o.?

Dostosowanie formy prowadzenia działalności gospodarczej do nowych realiów prawno-podatkowych jest jednym z najczęściej i najchętniej dyskutowanych zagadnień. Jest to również na tyle złożona kwestia, że to co może okazać się korzystne i zasadne dla jednego przedsiębiorcy, w zupełności nie będzie odpowiadało potrzebom biznesowym innego podmiotu. Oczywiście zmiana formy prawnej może być dobrym rozwiązaniem, ale może też wiązać się ze sporą liczbą wymogów czy nowych ograniczeń w tym zakresie, które warto przed taką zmianą przeanalizować.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Kiedy ciąg cyfr staje się znakiem towarowym
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Wniosek o ogłoszenie upadłości a zasady reprezentacji w spółce
Biznes
DRSI – jakie ułatwienia przewiduje specustawa obronna?
Biznes
Kiedy liczby tworzą znak towarowy?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Biznes
Jakich formalności dopełnić zbywając przedsiębiorstwo spółki lub jego część?
Reklama
Reklama