Reklama

Roczne sprawozdania finansowe: czy kontynuować działalność mimo wpływu pandemii

W związku ze zbliżającym się okresem sporządzania rocznych sprawozdań finansowych kluczową kwestią staje się ocena zdolności jednostki do kontynuowania działalności w dającej się przewidzieć przyszłości. Okres, który powinien podlegać ocenie odpowiada minimum 12 miesiącom od dnia bilansowego.

Aktualizacja: 25.12.2020 12:50 Publikacja: 25.12.2020 00:01

Roczne sprawozdania finansowe: czy kontynuować działalność mimo wpływu pandemii

Foto: Adobe Stock

Ewentualne przyjęcie braku założenia kontynuowania działalności wpływa zasadniczo na kształt sprawozdania finansowego w tym wycenę poszczególnych pozycji aktywów i pasywów oraz wynik finansowy jednostki. W związku z powyższym, zasadne wydaje się przeprowadzenie odpowiednich rozważań w zakresie możliwych zagrożeń dla kontynuowania działalności jeszcze przed przystąpieniem do prac związanych z zamknięciem roku obrotowego i sporządzeniem sprawozdania finansowego. Warto podkreślić, że odpowiedzialność za odpowiednią ocenę w tym zakresie spoczywa zgodnie z art. 5 ust. 2 ustawy o rachunkowości (dalej: uor) na kierowniku jednostki.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Kto odpowiada za compliance w spółce?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Kiedy umowa zlecenia to umowa o pracę?
Biznes
Zasoby w systemie compliance jako miara należytej staranności zarządu
Biznes
AI w biznesie: kto odpowiada za błędy sztucznej inteligencji?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Skutki nieuzyskania absolutorium przez członka zarządu
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama