Reklama

Umowa z influencerem – jakich postanowień nie wolno pominąć

Kampanie reklamowe z udziałem influencerów stały się w ostatnich latach popularnym środkiem komunikacji marek z klientami. W tym kontekście dużego znaczenia nabiera kwestia konstrukcji umów zawieranych pomiędzy znaną osobowością internetową a przedsiębiorcą.

Publikacja: 22.12.2022 20:00

Umowa z influencerem – jakich postanowień nie wolno pominąć

Foto: Adobe Stock

Określenie „influencer/influencerka” przyjęło się w języku polskim i zasadniczo jego znaczenie nie wzbudza wątpliwości. Tym niemniej warto sprecyzować, że pojęcie to odnosi się przede wszystkim do działalności internetowej znanych osób, i w tym rozumieniu będzie używane w niniejszym tekście – choć oczywiście działalność influencerów może wykroczyć poza te ramy. Istotny jest fakt, że prowadzenie działalności w ramach kont w mediach społecznościowych przez influencerów jest obserwowane przez znaczną ilość użytkowników. Oczywistym jest więc, że rozpoczęcie współpracy z osobą posiadającą liczne grono obserwatorów, która ma pewien wpływ na obserwującą publiczność, może być dla firm bardzo pożądane.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Czy czeka nas rewolucja w reklamie? Tak AI zmienia branżę
Materiał Promocyjny
Buduj z nami silniejszą Europę!
Biznes
Sklep z agentami AI. Polski pomysł trafi w potrzeby firm?
Biznes
Teresa Siudem: Gwarancja na wypadek rozwodu
Biznes
Fundacja rodzinna – zabezpieczenie małżonka fundatora
Biznes
Przeszukanie w postępowaniu karnym – najważniejsze informacje
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama
Reklama