Reklama

Umowa z influencerem – jakich postanowień nie wolno pominąć

Kampanie reklamowe z udziałem influencerów stały się w ostatnich latach popularnym środkiem komunikacji marek z klientami. W tym kontekście dużego znaczenia nabiera kwestia konstrukcji umów zawieranych pomiędzy znaną osobowością internetową a przedsiębiorcą.

Publikacja: 22.12.2022 20:00

Umowa z influencerem – jakich postanowień nie wolno pominąć

Foto: Adobe Stock

Określenie „influencer/influencerka” przyjęło się w języku polskim i zasadniczo jego znaczenie nie wzbudza wątpliwości. Tym niemniej warto sprecyzować, że pojęcie to odnosi się przede wszystkim do działalności internetowej znanych osób, i w tym rozumieniu będzie używane w niniejszym tekście – choć oczywiście działalność influencerów może wykroczyć poza te ramy. Istotny jest fakt, że prowadzenie działalności w ramach kont w mediach społecznościowych przez influencerów jest obserwowane przez znaczną ilość użytkowników. Oczywistym jest więc, że rozpoczęcie współpracy z osobą posiadającą liczne grono obserwatorów, która ma pewien wpływ na obserwującą publiczność, może być dla firm bardzo pożądane.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Data Act - zmiany w dostępie do danych generowanych przez urządzenia IoT
Biznes
Rewolucja w świecie cyfrowym – jak stosować przepisy Data Act?
Biznes
Ochrona polskich przedsiębiorstw przed niekontrolowanymi przejęciami
Biznes
ESOP – program motywacyjny dla pracowników i współpracowników
Biznes
Granice zakazu konkurencji w spółce z ograaniczoną odpowiedzialnością
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama
Reklama