Umowa z influencerem – jakich postanowień nie wolno pominąć

Kampanie reklamowe z udziałem influencerów stały się w ostatnich latach popularnym środkiem komunikacji marek z klientami. W tym kontekście dużego znaczenia nabiera kwestia konstrukcji umów zawieranych pomiędzy znaną osobowością internetową a przedsiębiorcą.

Publikacja: 22.12.2022 20:00

Umowa z influencerem – jakich postanowień nie wolno pominąć

Foto: Adobe Stock

Określenie „influencer/influencerka” przyjęło się w języku polskim i zasadniczo jego znaczenie nie wzbudza wątpliwości. Tym niemniej warto sprecyzować, że pojęcie to odnosi się przede wszystkim do działalności internetowej znanych osób, i w tym rozumieniu będzie używane w niniejszym tekście – choć oczywiście działalność influencerów może wykroczyć poza te ramy. Istotny jest fakt, że prowadzenie działalności w ramach kont w mediach społecznościowych przez influencerów jest obserwowane przez znaczną ilość użytkowników. Oczywistym jest więc, że rozpoczęcie współpracy z osobą posiadającą liczne grono obserwatorów, która ma pewien wpływ na obserwującą publiczność, może być dla firm bardzo pożądane.

Pozostało 89% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Biznes
Wygrałeś szkolenie? Będzie podatek
Biznes
Zastosowanie sztucznej inteligencji w e-zdrowiu
Biznes
Jak uniknąć ryzyka wykluczenia z przetargu wypełniając JEDZ?
Biznes
Kiedy warto podpisać list intencyjny i jakie postanowinia w nim zawrzeć?
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Biznes
SAFE – Korzystne rozwiązanie prawno-podatkowe dla start-upów