Umowa z influencerem – jakich postanowień nie wolno pominąć

Kampanie reklamowe z udziałem influencerów stały się w ostatnich latach popularnym środkiem komunikacji marek z klientami. W tym kontekście dużego znaczenia nabiera kwestia konstrukcji umów zawieranych pomiędzy znaną osobowością internetową a przedsiębiorcą.

Publikacja: 22.12.2022 20:00

Umowa z influencerem – jakich postanowień nie wolno pominąć

Foto: Adobe Stock

Określenie „influencer/influencerka” przyjęło się w języku polskim i zasadniczo jego znaczenie nie wzbudza wątpliwości. Tym niemniej warto sprecyzować, że pojęcie to odnosi się przede wszystkim do działalności internetowej znanych osób, i w tym rozumieniu będzie używane w niniejszym tekście – choć oczywiście działalność influencerów może wykroczyć poza te ramy. Istotny jest fakt, że prowadzenie działalności w ramach kont w mediach społecznościowych przez influencerów jest obserwowane przez znaczną ilość użytkowników. Oczywistym jest więc, że rozpoczęcie współpracy z osobą posiadającą liczne grono obserwatorów, która ma pewien wpływ na obserwującą publiczność, może być dla firm bardzo pożądane.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Egzekucja komornicza nie zawsze skuteczna. Jaka jest przyczyna?
Biznes
Jak dłużnicy ukrywają majątek
Biznes
Obowiązki regulacyjne związane z umowami sprzedaży energii elektrycznej
Biznes
Jak zacząć realizować inwestycje publiczno-prywatne?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Roszczenie wykonawcy o waloryzację wynagrodzenia