Reklama

Firmy pod presją wzrostu kosztów energii. Produkty rolne staniały

W ubiegłym roku koszty ponoszone przez producentów żywności rosły przede wszystkim z powodu wysokich cen zbóż, nawozów, opakowań, ale też energii. W tym roku ceny energii są jeszcze większym problemem, a doszły podwyżki wynagrodzeń. Wiele wskazuje na to, że żywność nadal będzie drożała.

Publikacja: 12.01.2023 20:00

Firmy pod presją wzrostu kosztów energii. Produkty rolne staniały

Foto: Adobe Stock

Sytuacja, gdy cena kontraktów pszenicy podczas jednej sesji giełdowej potrafiła skoczyć nawet o kilkanaście procent, należy już do przeszłości. Co prawda ceny surowców rolnych nadal są na wyższym poziomie niż przed wybuchem wojny w Ukrainie, ale już się ustabilizowały. I jest to dobra wiadomość.

– W grudniu ubiegłego roku ceny żywności na światowych rynkach pozostawały w trendzie spadkowym. Poziom indeksu FAO był o 17 proc. niższy od marcowego szczytu osiągniętego po wybuchu wojny w Ukrainie. Co warto podkreślić, grudzień był drugim kolejnym miesiącem, gdy globalne notowania były niższe niż rok wcześniej – mówi Grzegorz Rykaczewski, analityk rynków rolnych w Banku Pekao SA.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Sukcesja po śmierci przedsiębiorcy
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Testament przedsiębiorcy – 10 wskazówek, które pozwolą uniknąć błędów
Biznes
Jak wykorzystać depozyt notarialny w transakcjach M&A?
Biznes
Jak stworzyć ogólne warunki umów, by wspierały biznes?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Jak zarejestrować znak towarowy dla spółki z o.o.?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama