Reklama
Rozwiń
Reklama

Kupujesz pozytywne opinie o produktach lub usługach? Możesz mieć problemy

Dyrektywa Omnibus i implementujące ją polskie przepisy chronią konsumentów przed praktykami, które mogą wpływać na ich decyzje zakupowe w sposób nieuczciwy. Przedsiębiorcom, którzy nie stosują nowych przepisów grożą wysokie kary od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Publikacja: 21.07.2023 02:00

Kupujesz pozytywne opinie o produktach lub usługach? Możesz mieć problemy

Foto: Adobe Stock

W marcu Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował komunikat, w którym poinformował o nałożeniu na przedsiębiorcę z Poznania kary pieniężnej w wysokości 40 tys. zł za oferowanie innym przedsiębiorcom odpłatnego publikowania określonej liczby spreparowanych opinii w ramach usługi Google Maps, co miało sugerować, że dana działalność cieszy się lepszą renomą niż w rzeczywistości. Sprawa dotyczy przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą oznaczoną jako agencja reklamowa. Oferował on na swojej stronie internetowej, zarówno konsumentom, jak i przedsiębiorcom, możliwość złożenia zamówienia na pozyskanie określonej liczby pozytywnych opinii o wskazanym podmiocie, publikowanych w serwisie Mapy Google. Miało to służyć np. poprawieniu ogólnej opinii o danym przedsiębiorcy (szczególnie, gdy dotychczas zamieszczane tam komentarze i oceny były negatywne), co miało z kolei doprowadzić do zwiększenia wyników sprzedażowych współpracującej marki.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Ostatni dzwonek na wakacje składkowe
Biznes
Niezależny ekspert pomoże dłużnikowi w restrukturyzacji
Biznes
FinTech i dostawcy SaaS, PaaS i IaaS – co zmieni Data Act
Biznes
EUDR – kolejne zmiany w unijnej polityce środowiskowej
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Biznes
IT: jak uniknąć ryzyk i budować partnerską współpracę
Reklama
Reklama