Kupujesz pozytywne opinie o produktach lub usługach? Możesz mieć problemy

Dyrektywa Omnibus i implementujące ją polskie przepisy chronią konsumentów przed praktykami, które mogą wpływać na ich decyzje zakupowe w sposób nieuczciwy. Przedsiębiorcom, którzy nie stosują nowych przepisów grożą wysokie kary od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Publikacja: 21.07.2023 02:00

Kupujesz pozytywne opinie o produktach lub usługach? Możesz mieć problemy

Foto: Adobe Stock

W marcu Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował komunikat, w którym poinformował o nałożeniu na przedsiębiorcę z Poznania kary pieniężnej w wysokości 40 tys. zł za oferowanie innym przedsiębiorcom odpłatnego publikowania określonej liczby spreparowanych opinii w ramach usługi Google Maps, co miało sugerować, że dana działalność cieszy się lepszą renomą niż w rzeczywistości. Sprawa dotyczy przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą oznaczoną jako agencja reklamowa. Oferował on na swojej stronie internetowej, zarówno konsumentom, jak i przedsiębiorcom, możliwość złożenia zamówienia na pozyskanie określonej liczby pozytywnych opinii o wskazanym podmiocie, publikowanych w serwisie Mapy Google. Miało to służyć np. poprawieniu ogólnej opinii o danym przedsiębiorcy (szczególnie, gdy dotychczas zamieszczane tam komentarze i oceny były negatywne), co miało z kolei doprowadzić do zwiększenia wyników sprzedażowych współpracującej marki.

Pozostało 93% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Teresa Siudem: Jak sprzedawać w Black Friday?
Biznes
Jasne reguły w Black Friday – jak oznaczać prawidłowo cenę?
Biznes
Umowa o wdrożenie systemu informatycznego – jakie zawrzeć postanowienia?
Biznes
Czarne dziury postępowań cywilnych pożerają czas. Jak ich uniknąć?
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Biznes
Przedsiębiorcy zaoszczędzą na surowcach i materiałach
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje