Reklama

Kupujesz pozytywne opinie o produktach lub usługach? Możesz mieć problemy

Dyrektywa Omnibus i implementujące ją polskie przepisy chronią konsumentów przed praktykami, które mogą wpływać na ich decyzje zakupowe w sposób nieuczciwy. Przedsiębiorcom, którzy nie stosują nowych przepisów grożą wysokie kary od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Publikacja: 21.07.2023 02:00

Kupujesz pozytywne opinie o produktach lub usługach? Możesz mieć problemy

Foto: Adobe Stock

W marcu Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował komunikat, w którym poinformował o nałożeniu na przedsiębiorcę z Poznania kary pieniężnej w wysokości 40 tys. zł za oferowanie innym przedsiębiorcom odpłatnego publikowania określonej liczby spreparowanych opinii w ramach usługi Google Maps, co miało sugerować, że dana działalność cieszy się lepszą renomą niż w rzeczywistości. Sprawa dotyczy przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą oznaczoną jako agencja reklamowa. Oferował on na swojej stronie internetowej, zarówno konsumentom, jak i przedsiębiorcom, możliwość złożenia zamówienia na pozyskanie określonej liczby pozytywnych opinii o wskazanym podmiocie, publikowanych w serwisie Mapy Google. Miało to służyć np. poprawieniu ogólnej opinii o danym przedsiębiorcy (szczególnie, gdy dotychczas zamieszczane tam komentarze i oceny były negatywne), co miało z kolei doprowadzić do zwiększenia wyników sprzedażowych współpracującej marki.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Data Act - zmiany w dostępie do danych generowanych przez urządzenia IoT
Biznes
Rewolucja w świecie cyfrowym – jak stosować przepisy Data Act?
Biznes
Ochrona polskich przedsiębiorstw przed niekontrolowanymi przejęciami
Biznes
ESOP – program motywacyjny dla pracowników i współpracowników
Biznes
Granice zakazu konkurencji w spółce z ograaniczoną odpowiedzialnością
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama
Reklama