Aktualizacja: 24.04.2025 12:23 Publikacja: 21.07.2023 02:00
Foto: Adobe Stock
W marcu Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował komunikat, w którym poinformował o nałożeniu na przedsiębiorcę z Poznania kary pieniężnej w wysokości 40 tys. zł za oferowanie innym przedsiębiorcom odpłatnego publikowania określonej liczby spreparowanych opinii w ramach usługi Google Maps, co miało sugerować, że dana działalność cieszy się lepszą renomą niż w rzeczywistości. Sprawa dotyczy przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą oznaczoną jako agencja reklamowa. Oferował on na swojej stronie internetowej, zarówno konsumentom, jak i przedsiębiorcom, możliwość złożenia zamówienia na pozyskanie określonej liczby pozytywnych opinii o wskazanym podmiocie, publikowanych w serwisie Mapy Google. Miało to służyć np. poprawieniu ogólnej opinii o danym przedsiębiorcy (szczególnie, gdy dotychczas zamieszczane tam komentarze i oceny były negatywne), co miało z kolei doprowadzić do zwiększenia wyników sprzedażowych współpracującej marki.
Prowadzenie działalności gospodarczej to prawdziwy tor przeszkód. Trzeba zachować szczególną staranność m.in. po...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Systematyczne sprawdzanie kontrahentów i dbanie o odpowiednią dokumentację mogą znacznie zminimalizować ryzyko z...
W dyrektywie CSDDD nałożono na duże przedsiębiorstwa obowiązek dochowania należytej staranności w celu przeciwdz...
TSUE uznał, że jeśli informacja o płci klienta nie jest kluczowa dla realizacji usługi, to przetwarzanie informa...
Sukcesja to nie tylko przekazanie firmy kolejnemu pokoleniu. Istniejąca już ponad dwa lata instytucja fundacji r...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas