Aktualizacja: 25.01.2025 06:43 Publikacja: 01.08.2023 11:39
Foto: Fotorzepa/ Jakub Mikulski
Wiele sektorów przemysłu, zwłaszcza związanych z produkcją, zależy od sprawnej logistyki i transportu. Jest to wyjątkowo istotny aspekt działalności. To dość oczywiste stwierdzenie, ale warto mieć je w pamięci – zwłaszcza w związku z odwołaniem stanu zagrożenia epidemicznego. Bez odpowiednio funkcjonującego transportu materiały do produkcji nie będą docierały na czas, a towary nie będą bez zakłóceń dostarczane do odbiorców. W wielu przypadkach, o czym nie zawsze się pamięta, transport dla polskich producentów jest realizowany z wykorzystaniem kolei, którą towary i materiały przewożone są po całym kraju, do portów morskich, a także za granicę.
Mało prawdopodobne jest, aby termin wprowadzenia systemu kaucyjnego został po raz kolejny przesunięty. Firmy muszą więc solidnie przygotować się do nowych obowiązków.
Suzuki Vitara jest dostępna w odmianach Mild Hybrid i DualJet Hybrid z technologią Strong Hybrid. Tłumaczymy, jakie są różnice między tymi wersjami i którą z nich dla siebie wybrać.
Od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny, który ma zwiększyć poziom recyklingu i ograniczyć ilość odpadów komunalnych. Wprowadzenie tego systemu daje szansę na realne oddziaływanie na środowisko, ale także oznacza nowe obowiązki dla przedsiębiorców.
W Polsce istnieje duży potencjał do wykorzystania technologii wodorowych. Zmiany w prawie energetycznym, które weszły w życie 20 stycznia, mogą ten potencjał uruchomić.
Jeśli przedsiębiorca buduje centrum logistyczne musi zainwestować w dobry dojazd. Fiskus to rozumie i zgadza się na zaliczenie wydatków na przebudowę drogi do kosztów uzyskania przychodów.
Klienci Warty mają możliwość leczenia nowotworów przy użyciu najnowocześniejszych metod na świecie. Ubezpieczenie Leczenie za granicą Plus może pokryć związane z tym koszty nawet do 2 mln euro.
Na każdym etapie postępowania o zamówienie publiczne należy zachować czujność, by wyeliminować ryzyko pomyłki i nie stracić zamówienia.
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej
Huragan Éowyn uderzył w Wielką Brytanię z wiatrem o prędkości 160 km na godzinę. Brytyjskie władze zdecydowały o zamknięciu lotnisk i szkół w regionach, gdzie sztorm uderzy najmocniej.
Organizatorzy Światowego Forum Ekonomicznego w Davos usiłowali zachęcić uczestników do korzystania z bezpłatnych podróży pociągiem, jednak większość gości postawiła na wysokoemisyjne środki transportu. Efekt? W tym roku liczba prywatnych odrzutowców lądujących na lotnisku w Zurychu wzrosła o 15 procent w stosunku do 2024 roku.
W 2025 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) planuje udostępnić kierowcom ponad 400 km nowych dróg. W tym roku chce także ogłosić kolejne przetargi na odcinki autostrad i dróg szybkiego ruchu o łącznej długości ok. 123 km. Wiele inwestycji wchodzi w skład tzw. sieci TEN-T.
System wczesnego wykrywania raka piersi to pomysł naukowców na skuteczną walkę z groźnym nowotworem. Badanie piersi będzie można wykonywać w przerwie na kawę, lub w trakcie robienia zakupów w centrum handlowym.
Agnieszka Maciejowska jest założycielką i prezeską innowacyjnego startupu Plan Be Eco, który osiągnął właśnie międzynarodowy sukces. Reprezentująca swoją firmę Polka odebrała nagrodę na Davos Innovation Week.
Amerykańskie Towarzystwo Onkologiczne opublikowało raport, z którego płyną niepokojące wnioski. Choć coraz większej liczbie mieszkańców Stanów Zjednoczonych udaje się pokonać nowotwór, to z badań wynika, że przypadków zachorowania na różne jego formy jest coraz więcej. Problem dotyczy zwłaszcza młodych Amerykanek.
Nigdy wcześniej światowe badanie zaufania nie pokazało tak powszechnego poczucia krzywdy i braku wiary w dobre intencje polityków i biznesu, jak w tym roku. W dodatku rośnie akceptacja dla radykalnych form protestu.
Pakiet Uproszczeniowy Omnibus to rozwiązanie wyczekiwane. Ale czy ułatwi życie firmom, raportującym kwestie zrównoważonego rozwoju? Czy przeciwnie: wprowadzi zamęt prawny i zagrozi ambitnym unijnym celom klimatycznym oraz społecznym?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas