Od profesjonalisty wymaga się więcej. Spór między syndykiem a ubezpieczycielem

O rażącym niedbalstwie można mówić jeśli stopień naganności postępowania jest szczególnie wysoki, gdyż drastycznie i poważnie odbiega od modelu należytego zachowania się dłużnika.

Publikacja: 29.09.2023 02:00

Od profesjonalisty wymaga się więcej. Spór między syndykiem a ubezpieczycielem

Foto: Adobe Stock

W wyroku z 28 czerwca 2023 r. o  sygnaturze akt I CSK 5749/22, Sąd Najwyższy wypowiedział się na temat poziomu staranności wymaganego od osób prowadzących profesjonalną działalność. Profesjonalizm decyduje o wymogu podwyższonej należytej staranności, której nie można wymagać w przypadku zlecenia takiej samej usługi podmiotowi, który nie prowadzi działalności gospodarczej w zakresie tego rodzaju usług.

Spór między syndykiem a ubezpieczycielem

Pozostało 93% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Umowa o utrzymanie systemu informatycznego. Jakie postanowienia zawrzeć?
Biznes
Jak zapewnić odpowiednie reagowanie na zgłoszenia sygnalistów?
Biznes
Zmiany w ustawie o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa. Kogo dotyczą?
Biznes
Umowa o zachowaniu poufności – jak określić obowiązki stron?
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Biznes
Nie ma wątpliwości, jakich znaków towarowych nie wolno rejestrować
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką