Reklama
Rozwiń
Reklama

Od profesjonalisty wymaga się więcej. Spór między syndykiem a ubezpieczycielem

O rażącym niedbalstwie można mówić jeśli stopień naganności postępowania jest szczególnie wysoki, gdyż drastycznie i poważnie odbiega od modelu należytego zachowania się dłużnika.

Publikacja: 29.09.2023 02:00

Od profesjonalisty wymaga się więcej. Spór między syndykiem a ubezpieczycielem

Foto: Adobe Stock

W wyroku z 28 czerwca 2023 r. o  sygnaturze akt I CSK 5749/22, Sąd Najwyższy wypowiedział się na temat poziomu staranności wymaganego od osób prowadzących profesjonalną działalność. Profesjonalizm decyduje o wymogu podwyższonej należytej staranności, której nie można wymagać w przypadku zlecenia takiej samej usługi podmiotowi, który nie prowadzi działalności gospodarczej w zakresie tego rodzaju usług.

Spór między syndykiem a ubezpieczycielem

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Ostatni dzwonek na wakacje składkowe
Biznes
Niezależny ekspert pomoże dłużnikowi w restrukturyzacji
Biznes
FinTech i dostawcy SaaS, PaaS i IaaS – co zmieni Data Act
Biznes
EUDR – kolejne zmiany w unijnej polityce środowiskowej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
IT: jak uniknąć ryzyk i budować partnerską współpracę
Opinie Ekonomiczne
USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama