Reklama
Rozwiń
Reklama

Od profesjonalisty wymaga się więcej. Spór między syndykiem a ubezpieczycielem

O rażącym niedbalstwie można mówić jeśli stopień naganności postępowania jest szczególnie wysoki, gdyż drastycznie i poważnie odbiega od modelu należytego zachowania się dłużnika.

Publikacja: 29.09.2023 02:00

Od profesjonalisty wymaga się więcej. Spór między syndykiem a ubezpieczycielem

Foto: Adobe Stock

W wyroku z 28 czerwca 2023 r. o  sygnaturze akt I CSK 5749/22, Sąd Najwyższy wypowiedział się na temat poziomu staranności wymaganego od osób prowadzących profesjonalną działalność. Profesjonalizm decyduje o wymogu podwyższonej należytej staranności, której nie można wymagać w przypadku zlecenia takiej samej usługi podmiotowi, który nie prowadzi działalności gospodarczej w zakresie tego rodzaju usług.

Spór między syndykiem a ubezpieczycielem

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Kiedy ciąg cyfr staje się znakiem towarowym
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Wniosek o ogłoszenie upadłości a zasady reprezentacji w spółce
Biznes
DRSI – jakie ułatwienia przewiduje specustawa obronna?
Biznes
Kiedy liczby tworzą znak towarowy?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Jakich formalności dopełnić zbywając przedsiębiorstwo spółki lub jego część?
Reklama
Reklama