Aktualizacja: 01.07.2025 09:04 Publikacja: 07.11.2023 02:00
Foto: Adobe Stock
Jest to ważne zarówno dla podmiotu, który wprowadza dany produkt na rynek i chce zagwarantować sobie silną pozycję, jak i jego konkurentów, którzy chcieliby zgodnie z prawem wykorzystywać postęp związany z ewolucją produktów. Trzeba podkreślić, że na gruncie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji przyjmuje się generalną zasadę dopuszczalności naśladownictwa – ma ona jednak istotne ograniczenia, o których trzeba wiedzieć. Dodatkowo wygląd produktu może być chroniony prawami autorskimi, wzorami przemysłowymi, a także znakami towarowymi.
Od 28 czerwca 2025 roku dostępność cyfrowa stanie się obowiązkiem dla wielu przedsiębiorców działających na rynk...
Polski Akt o Dostępności ma eliminować bariery cyfrowe, które utrudniają korzystanie z nowoczesnych technologii...
Uchybienie przez członka zarządu obowiązkowi sprawozdawczemu niesie za sobą niekorzystne konsekwencje, m.in. nał...
Lepsza ochrona zdrowia, środowiska i większa przejrzystość dla konsumentów – to główne cele rewizji unijnych prz...
Podziały wiążą się z dwiema kluczowymi cechami. Pierwszą jest przeniesienie praw i obowiązków, czyli tzw. sukces...
Opisanie przedmiotu zamówienia w sposób nieprecyzyjny, wewnętrznie sprzeczny lub zbyt lakoniczny może być narusz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas