Wygląd produktu – czy dozwolone jest kopiowanie? Jak chroniony jest design?

Wygląd produktu to często kluczowy czynnik determinujący sukces komercyjny przedsięwzięcia biznesowego. Nic zatem dziwnego, że zakres jego ochrony jest niezwykle istotny.

Publikacja: 07.11.2023 02:00

Wygląd produktu – czy dozwolone jest kopiowanie? Jak chroniony jest design?

Foto: Adobe Stock

Jest to ważne zarówno dla podmiotu, który wprowadza dany produkt na rynek i chce zagwarantować sobie silną pozycję, jak i jego konkurentów, którzy chcieliby zgodnie z prawem wykorzystywać postęp związany z ewolucją produktów. Trzeba podkreślić, że na gruncie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji przyjmuje się generalną zasadę dopuszczalności naśladownictwa – ma ona jednak istotne ograniczenia, o których trzeba wiedzieć. Dodatkowo wygląd produktu może być chroniony prawami autorskimi, wzorami przemysłowymi, a także znakami towarowymi.

Pozostało 94% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Biznes
Wygrałeś szkolenie? Będzie podatek
Biznes
Zastosowanie sztucznej inteligencji w e-zdrowiu
Biznes
Jak uniknąć ryzyka wykluczenia z przetargu wypełniając JEDZ?
Biznes
Kiedy warto podpisać list intencyjny i jakie postanowinia w nim zawrzeć?
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Biznes
SAFE – Korzystne rozwiązanie prawno-podatkowe dla start-upów