Jak się bronić przed nieuczciwą konkurencją?

Jeśli szeroko rozumiana ochrona własności intelektualnej zawodzi, a rywal działa w sposób nieuczciwy, naruszając prawo lub dobre obyczaje, właściwym rozwiązaniem jest zastosowanie środków ochronnych przewidzianych w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

Publikacja: 24.11.2023 02:00

Jak się bronić przed nieuczciwą konkurencją?

Foto: Adobe Stock

Większość przedsiębiorców na rynku konkuruje merytorycznie, w sposób uczciwy. Zdarza się jednak, że firmy stosują nieuczciwe metody, służące wyprzedzeniu rywala drogą „na skróty”. Wykorzystują wytworzone lub uzyskane przez konkurentów zasoby, takie jak renoma, marka, know-how, specyficzny produkt bez zgody konkurenta i wynagrodzenia dla niego. Wypracowanie takich wartości wymaga często znacznych nakładów, wysiłku i czasu, dlatego też każdy przedsiębiorca chce je chronić.

Pozostało 93% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Teresa Siudem: Jesteś podwykonawcą? Zadbaj o swoje interesy
Biznes
Podwykonawca został bez zapłaty. Mógł tego uniknąć
Biznes
Czy fundacja w Liechtensteinie ochroni majątek przed egzekucją?
Biznes
Wezwania i oferty nabycia akcji spółki publicznej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Zarządzanie łańcuchami dostaw – nowe wyzwania dla firm