AI do celów komercyjnych nie powinna naruszać cudzych praw

Obowiązujące w Unii Europejskiej prawo oraz orzecznictwo dokładnie nie precyzują, jakie ograniczenia wynikają z wykorzystania sztucznej inteligencji, w tym jakie są skutki bezprawnych działań.

Publikacja: 26.03.2024 04:30

AI do celów komercyjnych nie powinna naruszać cudzych praw

Foto: Adobe Stock

Sztuczna inteligencja (AI) to narzędzie stwarzające nieograniczone możliwości w tworzenia różnego rodzaju materiałów oraz stanowiące kreatywny kontent kampanii marketingowych. Już w zeszłym roku pojawiły się na rynku kampanie reklamowe wykorzystujące AI, w tym marki HalfPrice, sieci off-price należącej do Grupy CCC, która zaprezentowała grafiki stworzone przez sztuczną inteligencję. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, jest to dopiero początek przygody z tego rodzaju kampanią i utwory stworzone z wykorzystaniem AI są jedynie dodatkiem do tradycyjnych narzędzi.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Jakie mogą być skutki wieloletniego wyłączenia zysku od podziału
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Czy AI zastąpi księgowych
Biznes
Byli przedsiębiorcy chętniej ogłaszają upadłość konsumencką
Biznes
Wyłączenie składnika mienia z masy upadłości – przesłanki, procedury, skutki
Materiał Partnera
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Biznes
Zbliża się termin złożenia deklaracji PON
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście