AI do celów komercyjnych nie powinna naruszać cudzych praw

Obowiązujące w Unii Europejskiej prawo oraz orzecznictwo dokładnie nie precyzują, jakie ograniczenia wynikają z wykorzystania sztucznej inteligencji, w tym jakie są skutki bezprawnych działań.

Publikacja: 26.03.2024 04:30

AI do celów komercyjnych nie powinna naruszać cudzych praw

Foto: Adobe Stock

Sztuczna inteligencja (AI) to narzędzie stwarzające nieograniczone możliwości w tworzenia różnego rodzaju materiałów oraz stanowiące kreatywny kontent kampanii marketingowych. Już w zeszłym roku pojawiły się na rynku kampanie reklamowe wykorzystujące AI, w tym marki HalfPrice, sieci off-price należącej do Grupy CCC, która zaprezentowała grafiki stworzone przez sztuczną inteligencję. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, jest to dopiero początek przygody z tego rodzaju kampanią i utwory stworzone z wykorzystaniem AI są jedynie dodatkiem do tradycyjnych narzędzi.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Unijna ochrona dla produktów rzemieślniczych
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Biznes
Umorzenie udziałów w spółce z o.o. – rodzaje, procedura, skutki podatkowe
Biznes
Powrót do dyskusji o suwerenności technologicznej w Unii Europejskiej
Biznes
Nie tylko oscypek, chroniona może być również ciupaga
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Biznes
Jak zapobiegać ryzyku niesfinalizowania transakcji?
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście