O rozpoznawaniu emocji z perspektywy AI Act

Radość, smutek, złość, zdziwienie, obrzydzenie, zakłopotanie, podekscytowanie, wstyd, pogarda, satysfakcja i rozbawienie. Czy AI jest w stanie rozpoznać te emocje?

Publikacja: 23.04.2024 04:30

O rozpoznawaniu emocji z perspektywy AI Act

Foto: Adobe Stock

AI Act ma zmienić wiele, w tym w szczególności ochronić nas przed zagrożeniami, jakie wiążą się z wykorzystaniem systemów sztucznej inteligencji w związku z nieakceptowalnym lub wysokim ryzykiem dla człowieka. Ponieważ na temat samych systemów sztucznej inteligencji, definicji i ogólnych założeń napisałem już (zbyt) wiele, to dzisiaj chciałbym krótko odnieść się do dość kontrowersyjnego wątku, jakim jest kwestia rozpoznawania emocji pojawiająca się w kilku miejscach AI Act.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: E-doręczenia zamiast listu poleconego
Biznes
E-Doręczenia - nowe obowiązki dla firm już od 1 kwietnia. Jak uniknąć problemów?
Biznes
Jakie korzyści z założenia fundacji prywatnej w Austrii?
Biznes
CSRD – nowe obowiązki regulacyjne i ich wpływ na działalność spółek
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Biznes
Klauzula rebus sic stantibus a wojna w Ukrainie. Kiedy ją zastosować?
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń