Aktualizacja: 07.12.2024 15:55 Publikacja: 18.06.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
Transport morski zawsze pełnił ważną funkcję w gospodarkach wielu państw. Obecnie, przy globalizacji, odgrywa już kluczową rolę w łańcuchu dużej części dostaw, obsługując ok. 80 proc. światowego handlu. Jako krwiobieg światowej gospodarki wymaga nieustannej ochrony przed zagrożeniami takimi jak piractwo, katastrofy naturalne czy cyberataki. Ten ostatni element jest stosunkowo nowy i pojawił się w ostatnich latach. Odpowiada za to przede wszystkim gwałtowna cyfryzacja i automatyzacja praktycznie wszystkich urządzeń i systemów wykorzystywanych zarówno na statkach, w portach, jak i w firmach offshore. Podobną rewolucję przeszły wcześniej inne sektory, np. finansowy czy telekomunikacyjny. Tam znaczenie cyberbezpieczeństwa zostało dostrzeżone przed wielu laty, co sprawiło, że już dawno rozpoczęto wdrażanie nie tylko odpowiednich rekomendacji, ale także regulacji.
Oprogramowanie może doznać awarii, których wystąpienie grozi zakłóceniem prowadzenia działalności przez przedsiębiorcę. Wdrażając oprogramowanie warto więc zawrzeć umowę o jego utrzymanie.
Zapewnienie odpowiedniego reagowania na zgłoszenia sygnalistów wymaga opracowania i wdrożenia skutecznych, dostosowanych do specyfiki danej organizacji, procedur zgłaszania oraz postępowania z informacjami o naruszeniach.
W listopadzie został udostępniony kolejny projekt ustawy mającej implementować dyrektywę NIS2 oraz zestaw narzędzi Toolbox 5G. Kto będzie zobowiązany do stosowania procedur w zakresie cyberbezpieczeństwa w 2025 roku?
Umowa o zachowaniu poufności zabezpiecza przed ujawnieniem informacji poufnych udostępnianych w związku ze współpracą pomiędzy stronami. Może zostać zawarta na różnych etapach współpracy: negocjacji, trwania umowy o współpracy i po jej zakończeniu.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Znaki towarowe sprzeczne z porządkiem publicznym lub dobrymi obyczajami nie mogą być rejestrowane – wynika z przepisów zarówno unijnych, jak i polskich. Problem był jednak ze zdefiniowaniem tych pojęć. Dokument Wspólnej Praktyki CP14 je wyjaśnia.
W raporcie „Orlen dla miast” koncern zastanawia się, jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką na rzecz szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju – mówi Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Orlen.
Spowolnienie gospodarcze w Europie doprowadziło do zastoju w transporcie drogowym. Sprzedaż samochodów ciężarowych gwałtownie spada.
Jest piątek, 6 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek omawia kluczowe wydarzenia gospodarcze.
Oprogramowanie może doznać awarii, których wystąpienie grozi zakłóceniem prowadzenia działalności przez przedsiębiorcę. Wdrażając oprogramowanie warto więc zawrzeć umowę o jego utrzymanie.
W listopadzie został udostępniony kolejny projekt ustawy mającej implementować dyrektywę NIS2 oraz zestaw narzędzi Toolbox 5G. Kto będzie zobowiązany do stosowania procedur w zakresie cyberbezpieczeństwa w 2025 roku?
Nie będzie pięcioletniej umowy między linią lotniczą Ryanair a lotniskiem w Modlinie. Port lotniczy i irlandzki przewoźnik nie uzgodniły na czas warunków – dowiedziała się „Rzeczpospolita”.
Awarie oprogramowania mogą spowodować znaczne szkody w biznesie. Dlatego warto rozważyć zawarcie umowy o utrzymanie systemu informatycznego.
Majątek światowych miliarderów zwiększył się w ciągu roku o ok.17 proc. do 14 bln dolarów z 12 bln - wynika z raportu banku UBS Billionaire Ambitions Report 2024. Zyskali bogacze w USA, stracili w Chinach.
Przewoźnicy liczą, że rząd zgodzi się na zmiany zasad wyliczania wynagrodzeń kierowców i składek ZUS oraz pozwoli wliczyć diety i delegacje w koszty.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas