Reklama
Rozwiń

Dyrektywa Green Claim – walka z „ekościemą” przedsiębiorców

Wzrasta liczba oświadczeń środowiskowych (tzw. „Green Claims”) składanych przez przedsiębiorców, którzy podejmują próby zdobycia zaufania i lojalności konsumentów. Nie wszystkie są rzetelne i istotne. Nowe przepisy mają takie praktyki wyeliminować.

Publikacja: 02.08.2024 04:30

Dyrektywa Green Claim – walka z „ekościemą” przedsiębiorców

Foto: Adobe Stock

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Komisji Europejskiej w 2020 r. wynika, że aż 53,3 proc. zbadanych oświadczeń środowiskowych przedsiębiorców było niejasnych, wprowadzających w błąd lub bezpodstawnych, natomiast kolejne 40 proc. całkowicie nieuzasadnionych. Oznacza to, że w większości przypadków, przedsiębiorcy bezpodstawnie przekonywali konsumentów o stosowaniu zasad ochrony środowiska przy produkcji określonych produktów. Tym samym, praktykowali działania marketingowe niezgodne z prawdą, określane mianem „greenwashingu”.

1. Skąd bierze się greenwashing?

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Biznes
Teresa Siudem: Członek zarządu nie odchodzi bez pożegnania
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Jak skutecznie zrezygnować z funkcji członka zarządu?
Biznes
Środki z Krajowego Planu Odbudowy a obowiązki zamówieniowe beneficjentów
Biznes
Bezpieczne relacje, silna firma – rola umów w biznesie rodzinnym
Biznes
Sprzedaż udziałów lub akcji. Jak zawrzeć bezpieczną i korzystną transakcję?
Reklama
Reklama