Dyrektywa Green Claim – walka z „ekościemą” przedsiębiorców

Wzrasta liczba oświadczeń środowiskowych (tzw. „Green Claims”) składanych przez przedsiębiorców, którzy podejmują próby zdobycia zaufania i lojalności konsumentów. Nie wszystkie są rzetelne i istotne. Nowe przepisy mają takie praktyki wyeliminować.

Publikacja: 02.08.2024 04:30

Dyrektywa Green Claim – walka z „ekościemą” przedsiębiorców

Foto: Adobe Stock

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Komisji Europejskiej w 2020 r. wynika, że aż 53,3 proc. zbadanych oświadczeń środowiskowych przedsiębiorców było niejasnych, wprowadzających w błąd lub bezpodstawnych, natomiast kolejne 40 proc. całkowicie nieuzasadnionych. Oznacza to, że w większości przypadków, przedsiębiorcy bezpodstawnie przekonywali konsumentów o stosowaniu zasad ochrony środowiska przy produkcji określonych produktów. Tym samym, praktykowali działania marketingowe niezgodne z prawdą, określane mianem „greenwashingu”.

1. Skąd bierze się greenwashing?

Pozostało 96% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Umowa o utrzymanie systemu informatycznego. Jakie postanowienia zawrzeć?
Biznes
Jak zapewnić odpowiednie reagowanie na zgłoszenia sygnalistów?
Biznes
Zmiany w ustawie o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa. Kogo dotyczą?
Biznes
Umowa o zachowaniu poufności – jak określić obowiązki stron?
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Biznes
Nie ma wątpliwości, jakich znaków towarowych nie wolno rejestrować
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką