Reklama

Kiedy „nie zawierać” licencji

W razie zamiaru korzystania z utworu, poza przypadkami dozwolonego użytku, zawsze należy zawierać umowę. Nie oznacza to jednak konieczności przygotowania jej w formie pisemnej. Często wystarczy sam fakt współpracy.

Publikacja: 10.09.2024 04:30

Kiedy „nie zawierać” licencji

Foto: Adobe Stock

Współczesne czasy wymagają szybkiego przepływu informacji, a równocześnie – ze względu na coraz niższy próg prawnoautorskiej ochrony – ogromna cześć przesyłanych materiałów (tekstów, zdjęć, rysunków) stanowi utwory w rozumieniu prawa autorskiego. Powstaje zatem wątpliwość, czy zawsze, gdy strona otrzymuje utwór, musi równocześnie przygotować tekst umowy i następnie wraz z drugą stroną go zaakceptować.

W artykule wskazuję, że choć umowa faktycznie pozostaje podstawą dla większości form biznesowego korzystania z cudzych utworów, to jednak często „zawiera się sama” i o tej ewentualności (w przypadku określonych modeli biznesowych) warto pamiętać, nie utrudniając sobie nadmiernie codzienności.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Zakupy online z botem? Nadchodzi rewolucja w handlu, ale klienci mają obawy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Teresa Siudem: Kiedy ciąg cyfr staje się znakiem towarowym
Biznes
Wniosek o ogłoszenie upadłości a zasady reprezentacji w spółce
Biznes
DRSI – jakie ułatwienia przewiduje specustawa obronna?
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Kiedy liczby tworzą znak towarowy?
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama