Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak uniknąć ryzyka wykluczenia z przetargu wypełniając JEDZ?

Formalizm zamówień publicznych wymaga od wykonawców biorących udział w przetargach dbałości o rzetelność i obiektywizm przekazywanych do oceny zamawiającego informacji. Nierzadko brak precyzyjności, pobieżna weryfikacja dokumentacji zamówienia lub brak obiektywizmu decyduje o tym, czy wykonawca uzyska zamówienie.

Publikacja: 20.09.2024 04:30

Jak uniknąć ryzyka wykluczenia z przetargu wypełniając JEDZ?

Foto: Adobe Stock

Rzetelność i obiektywizm to cechy, które ze szczególną uwagę powinny towarzyszyć wykonawcom przy wypełnieniu dokumentów związanych z podstawami wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Czasem, nawet niuanse związane z poszczególnymi przesłankami wykluczenia mogą zadecydować o tym czy danego wykonawcę można postrzegać w świetle podmiotu fachowego i godnego zaufania. W najdalej idący sposób weryfikuje to przesłanka wykluczenia z art. 109 ust. 1 pkt 7 ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Pzp), która swoim zakresem odnosi się do szeroko rozumianej negatywnej przeszłości kontraktowej wykonawcy.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: KSeF i staże pracy – nowe wyzwania firm
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Biznes
Znak towarowy po zakończeniu współpracy. Kto ma do niego prawo?
Biznes
Pracodawcy muszą się przygotować do zmian w stażach pracy
Biznes
Fuzje i przejęcia – odpowiedzialność i terminy przedawnienia roszczeń
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Biznes
Czy powołany do zarządu bez swojej wiedzy odpowie za zobowiązania?
Reklama
Reklama