Reklama

Jak uniknąć ryzyka wykluczenia z przetargu wypełniając JEDZ?

Formalizm zamówień publicznych wymaga od wykonawców biorących udział w przetargach dbałości o rzetelność i obiektywizm przekazywanych do oceny zamawiającego informacji. Nierzadko brak precyzyjności, pobieżna weryfikacja dokumentacji zamówienia lub brak obiektywizmu decyduje o tym, czy wykonawca uzyska zamówienie.

Publikacja: 20.09.2024 04:30

Jak uniknąć ryzyka wykluczenia z przetargu wypełniając JEDZ?

Foto: Adobe Stock

Rzetelność i obiektywizm to cechy, które ze szczególną uwagę powinny towarzyszyć wykonawcom przy wypełnieniu dokumentów związanych z podstawami wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Czasem, nawet niuanse związane z poszczególnymi przesłankami wykluczenia mogą zadecydować o tym czy danego wykonawcę można postrzegać w świetle podmiotu fachowego i godnego zaufania. W najdalej idący sposób weryfikuje to przesłanka wykluczenia z art. 109 ust. 1 pkt 7 ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Pzp), która swoim zakresem odnosi się do szeroko rozumianej negatywnej przeszłości kontraktowej wykonawcy.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Kto odpowiada za compliance w spółce?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Kiedy umowa zlecenia to umowa o pracę?
Biznes
Zasoby w systemie compliance jako miara należytej staranności zarządu
Biznes
AI w biznesie: kto odpowiada za błędy sztucznej inteligencji?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Skutki nieuzyskania absolutorium przez członka zarządu
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama