Franczyzodawcy dyktują ceny towarów. Jakie działania podejmuje UOKiK?

Narzucanie sztywnych cen odsprzedaży przez franczyzodawcę oznacza, że franczyzobiorca nie ma swobody w kształtowaniu cen sprzedaży produktów lub usług. Może to prowadzić do ograniczenia konkurencji na rynku i jest niekorzystne także dla konsumentów.

Publikacja: 04.10.2024 04:30

Franczyzodawcy dyktują ceny towarów. Jakie działania podejmuje UOKiK?

Foto: AdobeStock

Franczyza, jako model biznesowy, zdobyła ogromną popularność na całym świecie, w tym również w Polsce. Jednak wraz z rozwojem tego modelu działalności mogą pojawić się problemy, które wymagają interwencji organów regulacyjnych. Jednym z takich problemów może być narzucanie franczyzobiorcom przez franczyzodawców sztywnych cen odsprzedaży towarów lub usług. W Polsce, organem nadzorującym przestrzeganie zasad konkurencji jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Unijna ochrona dla produktów rzemieślniczych
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Biznes
Umorzenie udziałów w spółce z o.o. – rodzaje, procedura, skutki podatkowe
Biznes
Powrót do dyskusji o suwerenności technologicznej w Unii Europejskiej
Biznes
Nie tylko oscypek, chroniona może być również ciupaga
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Biznes
Jak zapobiegać ryzyku niesfinalizowania transakcji?
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście