Franczyzodawcy dyktują ceny towarów. Jakie działania podejmuje UOKiK?

Narzucanie sztywnych cen odsprzedaży przez franczyzodawcę oznacza, że franczyzobiorca nie ma swobody w kształtowaniu cen sprzedaży produktów lub usług. Może to prowadzić do ograniczenia konkurencji na rynku i jest niekorzystne także dla konsumentów.

Publikacja: 04.10.2024 04:30

Franczyzodawcy dyktują ceny towarów. Jakie działania podejmuje UOKiK?

Foto: AdobeStock

Franczyza, jako model biznesowy, zdobyła ogromną popularność na całym świecie, w tym również w Polsce. Jednak wraz z rozwojem tego modelu działalności mogą pojawić się problemy, które wymagają interwencji organów regulacyjnych. Jednym z takich problemów może być narzucanie franczyzobiorcom przez franczyzodawców sztywnych cen odsprzedaży towarów lub usług. W Polsce, organem nadzorującym przestrzeganie zasad konkurencji jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Wyjątkowo zimny maj, czyli BHP a warunki pogodowe
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
BHP a praca w różnych warunkach pogodowych – czasem słońce, czasem deszcz
Biznes
Menedżer odpowie za zobowiązania spółki z o.o.
Biznes
Wybór metody zbiórki opakowań jest istotny, ale nie ostateczny
Biznes
Precedensowa kara za greenwashing i nadchodzące wyzwania EUDR
Biznes
Blokada autonomiczna sposobem na zabezpieczenie wierzytelności