Franczyzodawcy dyktują ceny towarów. Jakie działania podejmuje UOKiK?

Narzucanie sztywnych cen odsprzedaży przez franczyzodawcę oznacza, że franczyzobiorca nie ma swobody w kształtowaniu cen sprzedaży produktów lub usług. Może to prowadzić do ograniczenia konkurencji na rynku i jest niekorzystne także dla konsumentów.

Publikacja: 04.10.2024 04:30

Franczyzodawcy dyktują ceny towarów. Jakie działania podejmuje UOKiK?

Foto: AdobeStock

Franczyza, jako model biznesowy, zdobyła ogromną popularność na całym świecie, w tym również w Polsce. Jednak wraz z rozwojem tego modelu działalności mogą pojawić się problemy, które wymagają interwencji organów regulacyjnych. Jednym z takich problemów może być narzucanie franczyzobiorcom przez franczyzodawców sztywnych cen odsprzedaży towarów lub usług. W Polsce, organem nadzorującym przestrzeganie zasad konkurencji jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Biznes
Pozbawienie wspólnika prawa do reprezentacji spółki jawnej
Biznes
Teresa Siudem: Pieczątki odchodzą do lamusa
Biznes
Łatwiejsze zawieranie umów leasingu. Zmiany wchodzą w życie
Biznes
Deregulacja - ułatwienia dla biznesu wchodzą w życie
Biznes
Ferrari wygrywa przed Sądem UE udowadniając rzeczywiste używanie znaku Testarossa
Reklama
Reklama