By transakcje nie były flopami, czyli o podatkowych aspektach flipów

Coraz popularniejszym zjawiskiem stają się tzw. flipy, tj. przenoszenie wybranych aktywów poza Polskę.

Publikacja: 05.11.2024 04:30

By transakcje nie były flopami, czyli o podatkowych aspektach flipów

Foto: Adobe Stock

Polskie firmy technologiczne coraz częściej poszukują źródeł finansowania poza granicami państwa – pozyskują inwestorów m.in. z Wielkiej Brytanii czy ze Stanów Zjednoczonych. Zagraniczni przedsiębiorcy nie zawsze chcą jednak inwestować w polskie idee bezpośrednio. Chętniej bowiem inwestują w podmioty, które funkcjonują w tym samym systemie prawnym, co minimalizuje obowiązki prawne i podatkowe związane z przepływami kapitału.

Szczególnie interesującym rynkiem dla start-upów okazuje się USA. Obecność na amerykańskim rynku otwiera drzwi do większego kapitału inwestycyjnego (np. funduszy venture capital, które mogą oferować bardziej korzystne warunki finansowania podmiotom z siedzibą w USA). Przyczynia się również do zwiększenia atrakcyjności i rozpoznawalności spółki na globalnym rynku, co jest korzystne dla firm, które dążą do ekspansji, a także do dokonania pierwszej oferty publicznej (initial public offering, IPO). Prowadzenie działalności za pośrednictwem spółki zarejestrowanej w USA może bowiem ułatwić przyszłe wejście na amerykańską giełdę papierów wartościowych (np. Nasdaq – w skład indeksu wchodzą w przeważającej części firmy z branży technologicznej).

Pozostało 90% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Umowa o utrzymanie systemu informatycznego. Jakie postanowienia zawrzeć?
Biznes
Jak zapewnić odpowiednie reagowanie na zgłoszenia sygnalistów?
Biznes
Zmiany w ustawie o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa. Kogo dotyczą?
Biznes
Umowa o zachowaniu poufności – jak określić obowiązki stron?
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Biznes
Nie ma wątpliwości, jakich znaków towarowych nie wolno rejestrować
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką