Reklama

Umowa barterowa – czym jest i w jaki sposób uregulować zasady współpracy?

W umowie barterowej wzajemne świadczenia stron mogą przybrać różne formy. Może to być usługa za usługę, towar za towar, czy usługa za towar lub odwrotnie.

Publikacja: 20.12.2024 04:50

Umowa barterowa – czym jest i w jaki sposób uregulować zasady współpracy?

Foto: Adobe Stock

Barter jest znany powszechnie, zwłaszcza w ujęciu historycznym. Jest to jedna z najstarszych form handlu, o którym każdy z nas uczył się w szkole. Barter był praktykowany jeszcze zanim zaczęto używać pieniędzy jako powszechnego środka płatniczego. Dziś jednak także jest praktykowany ten sposób rozliczania się.

Barter polega po prostu na wymianie usług lub towarów, bez użycia pieniądza. Umowa barterowa, zawierana w dowolnej formie, jest jedną z form współpracy, wybieraną w szczególności przez przedsiębiorców, z których każdy może zaoferować drugiemu towar lub usługę w zamian za inny towar lub inną usługę. W takiej umowie nie dochodzi do płatności za pośrednictwem pieniądza, lecz współpraca pomiędzy stronami opiera się właśnie na wymianie towarów lub usług.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Jaką formę działalności wybrać?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Zmieniasz nazwę firmy? Zrób to w pięciu rejestrach
Biznes
Kiedy ogólne warunki umów w relacjach B2B wiążą drugą stronę?
Biznes
Restrukturyzacja zapobiegawcza – najważniejsze zmiany dla dłużników i wierzycieli
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Które postanowienia w umowach między przedsiębiorcami są niedozwolone?
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama