Reklama

Jakie postępowanie restrukturyzacyjne wybrać? Na co zwrócić uwagę?

Postępowanie o zatwierdzenie układu pozwala dłużnikowi na szybkie działanie, zasadniczo blokując wierzycieli w prowadzeniu czynności egzekucyjnych, a przy tym chroni kluczowe umowy. Ale czy zawsze jest dobrym rozwiązaniem?

Publikacja: 10.01.2025 05:20

Jakie postępowanie restrukturyzacyjne wybrać? Na co zwrócić uwagę?

Foto: Adobe Stock

Celem postępowania restrukturyzacyjnego jest uniknięcie ogłoszenia upadłości przez dłużnika. Cały proces restrukturyzacji ma toczyć się przy zabezpieczeniu słusznych interesów wierzycieli. Istnieją aż cztery różne typy postępowań restrukturyzacyjnych, których wybór zależy od kondycji finansowej dłużnika. Niezależnie od typu postępowania restrukturyzacyjnego cechą wspólną każdego z nich jest układ i konieczność zatwierdzenia go przez sąd. Decyzja o przeprowadzeniu restrukturyzacji w określonej formie w większości przypadków należy do dłużnika. Po stronie dłużnika leży zarówno identyfikacja problemów prowadzonej działalności gospodarczej oraz jej potrzeb, jak również przedstawienie potencjalnych rozwiązań trudnej sytuacji finansowej i wdrożenie środków zaradczych.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Dobra umowa to podstawa
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Jak chronić prawa wspólnika mniejszościowego w spółce z o.o.
Biznes
Zarząd odpowie za działania na szkodę spółki
Biznes
HR Compliance to filar bezpiecznej firmy
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Czy można restrukturyzować „wierzytelności śmieciowe”
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama
Reklama