Czy można bezpiecznie używać znaku towarowego ze słowem „King”?

Najnowsza decyzja w sprawie znaku „Curry King” nie gwarantuje producentom z branży spożywczej możliwości uzyskania prawa ochronnego na znak towarowy z elementem słownym „King”. Wiele zależy od elementów dodatkowych oznaczenia.

Publikacja: 07.03.2025 04:40

Czy można bezpiecznie używać znaku towarowego ze słowem „King”?

Foto: Adobe Stock

Spory w sprawach własności intelektualnej nie zawsze są oczywiste i każdorazowo wymagają indywidualnej oceny. Przekonał się o tym właściciel znaku „Curry King”, który choć nieraz triumfował w postępowaniach sprzeciwowych, blokując niemal każdego kto próbował zarejestrować znak towarowy ze słowem „king” dla produktów spożywczych, tym razem poniósł zaskakującą porażkę. Dlaczego przegrał? Czy to oznacza, że producenci z branży spożywczej mogą swobodnie używać elementu słownego „king” na opakowaniach swoich produktów oraz rejestrować znaki towarowe z tym słowem?

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Biznes
Pozbawienie wspólnika prawa do reprezentacji spółki jawnej
Biznes
Teresa Siudem: Pieczątki odchodzą do lamusa
Biznes
Łatwiejsze zawieranie umów leasingu. Zmiany wchodzą w życie
Biznes
Deregulacja - ułatwienia dla biznesu wchodzą w życie
Biznes
Ferrari wygrywa przed Sądem UE udowadniając rzeczywiste używanie znaku Testarossa
Reklama
Reklama