Aktualizacja: 09.03.2025 16:01 Publikacja: 07.03.2025 04:40
Foto: Adobe Stock
Spory w sprawach własności intelektualnej nie zawsze są oczywiste i każdorazowo wymagają indywidualnej oceny. Przekonał się o tym właściciel znaku „Curry King”, który choć nieraz triumfował w postępowaniach sprzeciwowych, blokując niemal każdego kto próbował zarejestrować znak towarowy ze słowem „king” dla produktów spożywczych, tym razem poniósł zaskakującą porażkę. Dlaczego przegrał? Czy to oznacza, że producenci z branży spożywczej mogą swobodnie używać elementu słownego „king” na opakowaniach swoich produktów oraz rejestrować znaki towarowe z tym słowem?
Inwestowanie zarówno w nieruchomości, jak i w metale szlachetne wymaga odpowiedniego rozeznania. W przeciwnym razie może okazać się nietrafionym przedsięwzięciem.
W czasach niepewności gospodarczej, inflacji i zmienności rynków złoto oraz inne metale szlachetne cieszą się rosnącym zainteresowaniem. Postrzegane jako „bezpieczna przystań”, przyciągają zarówno doświadczonych inwestorów, jak i osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z inwestowaniem.
Wraz z wejściem w życie nowych przepisów przedsiębiorcy będą zobowiązani do uwzględniania zasad uniwersalnego projektowania już na etapie tworzenia produktów i usług, tak aby były one intuicyjne i dostępne dla jak najszerszego grona użytkowników – wyjaśnia Małgorzata Lorek, prezes zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Koncesja przynosi korzyści obu stronom: podmiot publiczny otrzymuje zrealizowane zadania publiczne, a prywatny przedsiębiorca możliwość prowadzenia działalności w obszarach, które bez takiego zaangażowania byłyby dla niego niedostępne, a które są atrakcyjne z perspektywy biznesowej.
Suzuki to nie tylko cenione samochody i motocykle, ale też i wielokrotnie nagradzane silniki zaburtowe. Dział Marine japońskiej marki obchodzi okrągłe urodziny.
Potrącenie jest niezwykle ważne dla przedsiębiorców. Ułatwia i przyspiesza rozliczenia. Tymczasem obowiązujące przepisy mogą uniemożliwić powołanie się na potrącenie w procesie gospodarczym.
Włoski Leonardo SpA zmienił bankowego doradcę, który pomoże mu w wejściu do powstającej przemysłowej grupy lotniczej i satelitarnej. Bank of America został zastąpiony przez Deutsche Bank.
Prezydent Stanów Zjednoczonych niecierpliwie czeka na dwie maszyny Air Force One. To boeingi B747-8, które zamówiła rosyjska linia Transaero. Były gotowe do odbioru, oblatane i dostosowane do rosyjskich wymogów. Transaero zbankrutowało w 2015 roku.
- Jeśli UE mocno odpowie na amerykańskie cła, oberwie Google, oberwie Facebook, oberwą te wszystkie firmy, które tutaj w Europie mają potężne interesy, to jest ponad 1,5 bln dolarów – mówi Piotr Kuczyński, ekonomista Xeliona, w programie Rzecz o Biznesie.
Wraz z wejściem w życie nowych przepisów przedsiębiorcy będą zobowiązani do uwzględniania zasad uniwersalnego projektowania już na etapie tworzenia produktów i usług, tak aby były one intuicyjne i dostępne dla jak najszerszego grona użytkowników – wyjaśnia Małgorzata Lorek, prezes zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Koncesja przynosi korzyści obu stronom: podmiot publiczny otrzymuje zrealizowane zadania publiczne, a prywatny przedsiębiorca możliwość prowadzenia działalności w obszarach, które bez takiego zaangażowania byłyby dla niego niedostępne, a które są atrakcyjne z perspektywy biznesowej.
Zakres korzystania z utworu, do którego upoważniony jest licencjobiorca, wyznaczony jest co do zasady konkretnymi polami eksploatacji. W praktyce umowy licencyjne zawierają również inne postanowienia wyznaczające dozwolony sposób korzystania z oprogramowania.
Jak pracuje słynny zespół deregulacyjny i jak chce wybrać 300 projektów do przedstawienia rządowi, z lawiny pomysłów, które do nich trafiły? O tym red. Aleksandra Ptak–Iglewska rozmawia w programie Rzecz o Biznesie z Adamem Malinowskim, dyrektorem krajowym Corporate Connections.
USA odcinają Ukrainę od danych wywiadowczych, a Donald Trump ponownie mówi o przejęciu Grenlandii. Niemcy planują gigantyczne wydatki i zmiany w konstytucji, a Unia Europejska podtrzymuje zakaz sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku. Tymczasem Chiny publikują ambitny plan gospodarczy na 2025 rok.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas