Reklama

Czy można bezpiecznie używać znaku towarowego ze słowem „King”?

Najnowsza decyzja w sprawie znaku „Curry King” nie gwarantuje producentom z branży spożywczej możliwości uzyskania prawa ochronnego na znak towarowy z elementem słownym „King”. Wiele zależy od elementów dodatkowych oznaczenia.

Publikacja: 07.03.2025 04:40

Czy można bezpiecznie używać znaku towarowego ze słowem „King”?

Foto: Adobe Stock

Spory w sprawach własności intelektualnej nie zawsze są oczywiste i każdorazowo wymagają indywidualnej oceny. Przekonał się o tym właściciel znaku „Curry King”, który choć nieraz triumfował w postępowaniach sprzeciwowych, blokując niemal każdego kto próbował zarejestrować znak towarowy ze słowem „king” dla produktów spożywczych, tym razem poniósł zaskakującą porażkę. Dlaczego przegrał? Czy to oznacza, że producenci z branży spożywczej mogą swobodnie używać elementu słownego „king” na opakowaniach swoich produktów oraz rejestrować znaki towarowe z tym słowem?

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Świąteczne zakupy z AI. Uwaga na pułapkę cen skrojonych na miarę
Biznes
Teresa Siudem: Ochrona lasów – nowe obowiązki przedsiębiorców
Biznes
Nieprzemyślane rabaty? UOKiK może je zakwestionować
Biznes
Compliance – jak dowody należytej staranności decydują o wyniku sprawy
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Rozporządzenie o wylesianiu (EUDR) – nowe obowiązki dla firm
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama