Reklama
Rozwiń
Reklama

Czy sprzedawca usług online musi znać płeć klienta - wyrok TSUE

TSUE uznał, że jeśli informacja o płci klienta nie jest kluczowa dla realizacji usługi, to przetwarzanie informacji na ten temat może stanowić naruszenie przepisów RODO.

Publikacja: 22.04.2025 05:30

Czy sprzedawca usług online musi znać płeć klienta - wyrok TSUE.

Czy sprzedawca usług online musi znać płeć klienta - wyrok TSUE.

Foto: Adobe Stock

Dane osobowe klientów, w tym ich płeć, są często wykorzystywane do segmentacji ofert, dostosowania komunikacji marketingowej czy tworzenia spersonalizowanych rekomendacji produktowych. Jednak Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) w orzeczeniu z 9 stycznia 2025 r. w sprawie C-394/23 zwraca uwagę na konieczność minimalizacji przetwarzania danych osobowych związanych z tożsamością płciową zgodnie z RODO. Czy i w jaki sposób orzeczenie TSUE może mieć wpływ na polskich przedsiębiorców i komunikację opartą na płci?

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Kiedy ciąg cyfr staje się znakiem towarowym
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Wniosek o ogłoszenie upadłości a zasady reprezentacji w spółce
Biznes
DRSI – jakie ułatwienia przewiduje specustawa obronna?
Biznes
Kiedy liczby tworzą znak towarowy?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Jakich formalności dopełnić zbywając przedsiębiorstwo spółki lub jego część?
Reklama
Reklama