Reklama

Czy baza klientów stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa?

Informacja nie jest tajemnicą (w rozumieniu art. 11 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji), jeżeli przy dołożeniu nieznacznego wysiłku każdy zainteresowany może ją pozyskać, a także gdy jest łatwo dostępna dla osób zwykle zajmujących się tego rodzaju informacjami.

Publikacja: 06.06.2025 04:55

Czy baza klientów stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa?

Czy baza klientów stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa?

Foto: Adobe Stock

Takie stanowisko zajął Sąd Apelacyjny w Poznaniu – I Wydział Cywilny w wyroku I AGa 302/22 z 4 kwietnia 2024 r.

W przedmiotowej sprawie powodowa spółka z ograniczoną odpowiedzialnością wniosła pozew przeciwko spółce z ograniczoną odpowiedzialnością spółce komandytowej i trzem osobom fizycznym – swoim byłym pracownikom, zatrudnionym następnie przez pozwaną. Przedmiotem powództwa było nakazanie zaniechania praktyk nieuczciwej konkurencji, polegających na wykorzystywaniu informacji niejawnych stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa powódki.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: System ostrzegania dla spółek akcyjnych
Reklama
Biznes
Compliance w spółce akcyjnej – dlaczego zarząd powinien go wdrożyć?
Biznes
Czy do wykonania zadań publicznych zawsze niezbędne jest udzielenie zamówienia?
Biznes
Jak ustalić cenę sprzedaży w transakcji M&A?
Biznes
Konsola do gier w kosztach firmy? To możliwe
Reklama
Reklama
Reklama