Aktualizacja: 12.11.2020 12:03 Publikacja: 12.11.2020 17:00
Foto: Adobe Stock
W obliczu kolejnej fali epidemii, przedsiębiorcy mierzą się nie tylko z wyzwaniem ochrony zdrowia własnego i swoich pracowników, ale również z koniecznością dostosowania prowadzonej działalności gospodarczej do rzeczywistości ukształtowanej przez koronawirusa. Na przestrzeni ostatnich miesięcy, w wielu przedsiębiorstwach standardem staje się przejście, gdy jest to możliwe, na tzw. „home office" i wykonywanie pracy w trybie zdalnym, wprowadzanym w pełnym wymiarze czasowym lub też w formie rotacyjnej. Taki stan rzeczy wymaga jednak dostosowania przestrzeni domowej do możliwości świadczenia pracy. Pracodawcy mogą zapewnić pracownikom odpowiednie wyposażenie stanowiska pracy (monitor, fotel, klawiatura, internet, telefon, itp.) lub oferować ekwiwalent pieniężny za wykorzystanie przez pracowników prywatnego sprzętu niezbędnego do pracy zdalnej. Wobec tego powstaje pytanie, jakie skutki podatkowe wiążą się dla pracodawcy i pracownika ze świadczeniem pracy zdalnej?
Członek zarządu ma prawo zakończyć współpracę ze spółką, którą zarządza. Przy rezygnacji musi jednak dopełnić od...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Decyzja o rezygnacji z funkcji członka zarządu powinna być przemyślana i poprzedzona oceną skutków prawnych i or...
W stosunku do środków z KPO brak jest ogólnych wytycznych regulujących zasady przygotowania i prowadzenia postęp...
Brak precyzyjnych, pisemnych regulacji w zakresie zasad współpracy pomiędzy członkami rodziny może prowadzić do...
Jednym z najistotniejszych elementów procesu sprzedaży udziałów lub akcji jest dogłębny i profesjonalny proces w...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas