Reklama

Księgowanie nabycia prawa do znaków towarowych

Nabyte przez przedsiębiorstwo prawo do znaków towarowych, nadające się do gospodarczego wykorzystania, o przewidywanym okresie ekonomicznej użyteczności dłuższym niż 1 rok, przeznaczone do używania na jego potrzeby zaliczane są do wartości niematerialnych i prawnych. Zdarzenie to należy odpowiednio ująć w księgach rachunkowych.

Publikacja: 16.06.2020 17:30

Księgowanie nabycia prawa do znaków towarowych

Foto: Adobe Stock

Znakiem towarowym jest każde oznaczenie, które można przedstawić w sposób graficzny, jeżeli oznaczenie takie nadaje się do odróżnienia towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innego przedsiębiorstwa, w szczególności: wyraz, rysunek, ornament, kompozycja kolorystyczna, forma przestrzenna, w tym forma towaru lub opakowania, a także melodia lub inny sygnał dźwiękowy (art. 120 ust. 1–2 prawa własności przemysłowej). Na znak towarowy może być udzielone prawo ochronne, w tym wspólne prawo ochronne (w przypadku znaku towarowego, stanowiącego oznaczenie przeznaczone do równoczesnego używania przez przedsiębiorców, którzy zgłosili go wspólnie pod warunkiem, że używanie takie nie jest sprzeczne z interesem publicznym i nie ma na celu wprowadzenia odbiorców w błąd, w szczególności co do charakteru, przeznaczenia, jakości, właściwości lub pochodzenia towarów). Wspólne prawo ochronne może być przeniesione na rzecz jednej osoby jako prawo ochronne na znak towarowy.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: KSeF i e-fakturowanie coraz bliżej. Jak chronić dane?
Biznes
Brak współpracy z UODO może słono kosztować
Biznes
Czy KSeF zagraża tajemnicy zawodów prawniczych
Biznes
Prawo nie nadąża za zagrożeniami cyberprzestępczością
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Wyrok ws. spamu. Historia o tym, jak sąd skazał… na 100 zł
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama