Księgowanie nabycia prawa do znaków towarowych

Nabyte przez przedsiębiorstwo prawo do znaków towarowych, nadające się do gospodarczego wykorzystania, o przewidywanym okresie ekonomicznej użyteczności dłuższym niż 1 rok, przeznaczone do używania na jego potrzeby zaliczane są do wartości niematerialnych i prawnych. Zdarzenie to należy odpowiednio ująć w księgach rachunkowych.

Publikacja: 16.06.2020 17:30

Księgowanie nabycia prawa do znaków towarowych

Foto: Adobe Stock

Znakiem towarowym jest każde oznaczenie, które można przedstawić w sposób graficzny, jeżeli oznaczenie takie nadaje się do odróżnienia towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innego przedsiębiorstwa, w szczególności: wyraz, rysunek, ornament, kompozycja kolorystyczna, forma przestrzenna, w tym forma towaru lub opakowania, a także melodia lub inny sygnał dźwiękowy (art. 120 ust. 1–2 prawa własności przemysłowej). Na znak towarowy może być udzielone prawo ochronne, w tym wspólne prawo ochronne (w przypadku znaku towarowego, stanowiącego oznaczenie przeznaczone do równoczesnego używania przez przedsiębiorców, którzy zgłosili go wspólnie pod warunkiem, że używanie takie nie jest sprzeczne z interesem publicznym i nie ma na celu wprowadzenia odbiorców w błąd, w szczególności co do charakteru, przeznaczenia, jakości, właściwości lub pochodzenia towarów). Wspólne prawo ochronne może być przeniesione na rzecz jednej osoby jako prawo ochronne na znak towarowy.

Pozostało 80% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Koniec roku = zmiany w podatkach. Nie obejdzie się bez problemów
Biznes
Zleceniobiorca może bronić się przed mobbingiem
Biznes
Usługi komplementariusza są opodatkowane VAT
Biznes
Jakie uprawnienia osobiste można przyznać akcjonariuszowi
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Globalny podatek wyrównawczy już od 1 stycznia