Co można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu w czasie epidemii?

Zakup dla pracowników testów na COVID-19, a dla wykonujących pracę zdalną - laptopów i oprogramowania, niesprzedane towary, które utraciły wartość handlową – to wszystko może stanowić koszt uzyskania przychodu.

Publikacja: 11.03.2021 16:30

Co można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu w czasie epidemii?

Foto: Adobe Stock

W czasie epidemii przedsiębiorcy muszą mierzyć się nowymi wyzwaniami stricte biznesowymi, np. zobowiązani są do zaniechania inwestycji, które są w toku, muszą zlikwidować towary handlowe z uwagi na niemożność ich dostawy. Mają również nowe obowiązki prawne m.in. z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. I chociaż te nowe obowiązki wynikają z przepisów, których interpretacja niekiedy prowadzi do niejednoznacznych wniosków, zdecydowana większość przedsiębiorców – mając na uwadze z jednej strony zachowanie ciągłości produkcji/świadczonych usług, a z drugiej strony bezpieczeństwo pracowników – wyłącznie z własnej inicjatywy wdraża nadzwyczajne środki dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Jak powstrzymać nieuczciwą konkurencję?
Biznes
Jak wpływać na zmiany społeczne i korzystać z nich podatkowo?
Biznes
Distressed M&A – przejęcia firm w trudnej sytuacji na polskim rynku
Biznes
Wyposażenie mieszkania w kosztach? Jest to możliwe
Biznes
Raportowanie niefinansowe – nowe obowiązki małych i średnich firm