Aktualizacja: 11.03.2021 07:36 Publikacja: 11.03.2021 16:30
Foto: Adobe Stock
W czasie epidemii przedsiębiorcy muszą mierzyć się nowymi wyzwaniami stricte biznesowymi, np. zobowiązani są do zaniechania inwestycji, które są w toku, muszą zlikwidować towary handlowe z uwagi na niemożność ich dostawy. Mają również nowe obowiązki prawne m.in. z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. I chociaż te nowe obowiązki wynikają z przepisów, których interpretacja niekiedy prowadzi do niejednoznacznych wniosków, zdecydowana większość przedsiębiorców – mając na uwadze z jednej strony zachowanie ciągłości produkcji/świadczonych usług, a z drugiej strony bezpieczeństwo pracowników – wyłącznie z własnej inicjatywy wdraża nadzwyczajne środki dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy.
Decydując się na dochodzenie roszczeń z tytułu czynów nieuczciwej konkurencji, musimy być świadomi, że postępowanie sądowe może trwać długo. W tym czasie konkurent nadal może żerować na naszej pracy. Są sposoby, by go powstrzymać.
W Polsce biznes dostrzega potencjał łączenia celów finansowych z korzyściami społecznymi lub środowiskowymi. Zachętą do tego typu inwestycji jest ulga podatkowa.
Inwestor może zaangażować się na różnych etapach – od wczesnych, nieformalnych rozmów z wierzycielami, przez negocjacje restrukturyzacyjne, aż po sytuację, w której firma znajduje się już w formalnym postępowaniu restrukturyzacyjnym lub upadłościowym.
Jeśli przedsiębiorca kupił mieszkanie po to, aby mieć blisko do klienta, może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na rzeczy, które się w nim znajdują, np. biurko, stół, klimatyzator czy lodówkę.
Wkrótce duże firmy będą zwracać się do swoich dostawców i partnerów biznesowych o udostępnienie danych dotyczących ESG, narzucając jednocześnie zakres i format tych informacji.
Jeśli przedsiębiorca kupił mieszkanie po to, aby mieć blisko do klienta, może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na rzeczy, które się w nim znajdują, np. biurko, stół, klimatyzator czy lodówkę.
Prowadząca własną działalność zawodniczka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na odpowiednią dietę, wsparcie psychologa oraz sportowe stroje. Skarbówka się na to zgadza. Wyrzuca natomiast z kosztów wydatki na ładny wygląd.
Spółka może ująć w kosztach uzyskania przychodów wydatki na fundowane współpracownikom szkolenia z obcych języków.
Koszty wynikające z błędów technicznych i ludzkich, które generują dodatkowe obciążenia finansowe, nie mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodów – w przeciwieństwie do kosztów realizacji gwarancji najniższej ceny.
• Firma w domu: czy można wrzucić w koszty np. kawę i papier toaletowy? • PIT 2024: czy będzie tam wykazana ulga na składki zdrowotne? • Fundacja rodzinna to korzyść podatkowa? Fiskus ostrzega • Problem z e-wizytą w ZUS dla posiadaczy iPhone'ów • AI Act: od 2 lutego nowy obowiązek dla przedsiębiorców • Ile dopłaty do zakupu auta elektrycznego mogą otrzymać przedsiębiorcy? • Ważne terminy na ten tydzień
Kaszel, katar, gorączka – koronawirus czy grypa? Każdy chory może to sprawdzić za pomocą połączonych szybkich testów. Są jednak pewne wątpliwości.
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na środki czystości oraz napoje udostępniane w czasie spotkań ze współpracownikami. Także wtedy, gdy odbywają się u niego w mieszkaniu.
Przedsiębiorca zaliczy do kosztów uzyskania przychodów wydatki na wyżywienie, leczenie i wyposażenie psów, które pilnują jego firmy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas