Praca zdalna: czy pracodawca musi wyposażyć stanowisko pracy?

- Czy na wniosek pracownika, pracodawca powinien wydać na czas pracy zdalnej pracownikowi meble biurowe – biurko i krzesełko i zapewnić ich transport do miejsca wskazanego przez pracownika?

Publikacja: 19.11.2020 15:45

Praca zdalna: czy pracodawca musi wyposażyć stanowisko pracy?

Foto: Adobe Stock

W przypadku wykonywania pracy zdalnej przez pracownika, pracodawca nie jest zwolniony z zapewnienia pracownikowi odpowiedniej organizacji jego stanowiska pracy. Zapewnienie właściwego i zgodnego z zasadami ergonomii biurka i krzesła wydaje się być niezbędne. Kodeks pracy w zakresie dotyczącym zasad bezpieczeństwa i higieny pracy nakłada na pracodawcę obowiązek przystosowania stanowiska pracowniczego do psychofizycznych warunków człowieka. Stanowisko pracy musi być bezpieczne, ergonomiczne i wyposażone w odpowiedni sprzęt. Przykładowo, jeśli pracownik wykonuje pracę biurową, w pozycji siedzącej, wykorzystując monitor ekranowy, wyposażenie stanowiska pracy oraz sposób rozmieszczenia elementów tego wyposażenia nie może powodować podczas pracy nadmiernego obciążenia układu mięśniowo-szkieletowego i (lub) wzroku oraz być źródłem zagrożeń dla pracownika.

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Koniec roku = zmiany w podatkach. Nie obejdzie się bez problemów
Biznes
Zleceniobiorca może bronić się przed mobbingiem
Biznes
Usługi komplementariusza są opodatkowane VAT
Biznes
Jakie uprawnienia osobiste można przyznać akcjonariuszowi
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Globalny podatek wyrównawczy już od 1 stycznia