Praca zdalna: czy pracodawca musi wyposażyć stanowisko pracy?

- Czy na wniosek pracownika, pracodawca powinien wydać na czas pracy zdalnej pracownikowi meble biurowe – biurko i krzesełko i zapewnić ich transport do miejsca wskazanego przez pracownika?

Publikacja: 19.11.2020 15:45

Praca zdalna: czy pracodawca musi wyposażyć stanowisko pracy?

Foto: Adobe Stock

W przypadku wykonywania pracy zdalnej przez pracownika, pracodawca nie jest zwolniony z zapewnienia pracownikowi odpowiedniej organizacji jego stanowiska pracy. Zapewnienie właściwego i zgodnego z zasadami ergonomii biurka i krzesła wydaje się być niezbędne. Kodeks pracy w zakresie dotyczącym zasad bezpieczeństwa i higieny pracy nakłada na pracodawcę obowiązek przystosowania stanowiska pracowniczego do psychofizycznych warunków człowieka. Stanowisko pracy musi być bezpieczne, ergonomiczne i wyposażone w odpowiedni sprzęt. Przykładowo, jeśli pracownik wykonuje pracę biurową, w pozycji siedzącej, wykorzystując monitor ekranowy, wyposażenie stanowiska pracy oraz sposób rozmieszczenia elementów tego wyposażenia nie może powodować podczas pracy nadmiernego obciążenia układu mięśniowo-szkieletowego i (lub) wzroku oraz być źródłem zagrożeń dla pracownika.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Egzekucja komornicza nie zawsze skuteczna. Jaka jest przyczyna?
Biznes
Jak dłużnicy ukrywają majątek
Biznes
Obowiązki regulacyjne związane z umowami sprzedaży energii elektrycznej
Biznes
Jak zacząć realizować inwestycje publiczno-prywatne?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Roszczenie wykonawcy o waloryzację wynagrodzenia