Reklama

Compliance - podpis pod kodeksem etyki firmy to zbyt mało

Compliance, które jeszcze niedawno traktowane było po macoszemu, może stać się jedną z najważniejszych funkcji każdej organizacji gospodarczej i nie będzie ograniczać się do podpisania oświadczenia, że pracownicy zapoznali się z kodeksem etyki w organizacji.

Aktualizacja: 02.08.2020 11:57 Publikacja: 02.08.2020 00:01

Compliance - podpis pod kodeksem etyki firmy to zbyt mało

Foto: Adobe Stock

Mało jest dziedzin życia gospodarczego, które mają tak niespójne i rozproszone źródła wiedzy, czynniki rozwoju i regulacji, jak compliance. Każdy kto zajmuje się zarządzaniem zgodnością doświadcza tego codziennie. Mierzy się z zagadnieniami, które zdecydowanie wykraczają poza jedną dziedzinę, a wymagają kompetencji i doświadczenia w wielu obszarach.

Jeszcze kilkanaście lat temu, głównie w spółkach z kapitałem zachodnim (zazwyczaj anglosaskim) zarządzanie zgodnością polegało na mało zgrabnym przetłumaczeniu na potrzeby spółki i jej pracowników, istniejącego w międzynarodowej korporacji kodeksu etycznego.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Greenwashing – jak firmy oszukują klientów
Biznes
Data Act. Co zmienia się w obszarze usług przetwarzania danych?
Biznes
Wizyta domowa lekarza skończyła się utratą danych pacjentów. Prezes UODO ukarał ZOZ
Biznes
System kaucyjny - transakcje z podmiotami powiązanymi
Biznes
Firmy stosujące ekościemę pod lupą organów regulacyjnych
Reklama
Reklama
Reklama