Reklama

Compliance - podpis pod kodeksem etyki firmy to zbyt mało

Compliance, które jeszcze niedawno traktowane było po macoszemu, może stać się jedną z najważniejszych funkcji każdej organizacji gospodarczej i nie będzie ograniczać się do podpisania oświadczenia, że pracownicy zapoznali się z kodeksem etyki w organizacji.

Aktualizacja: 02.08.2020 11:57 Publikacja: 02.08.2020 00:01

Compliance - podpis pod kodeksem etyki firmy to zbyt mało

Foto: Adobe Stock

Mało jest dziedzin życia gospodarczego, które mają tak niespójne i rozproszone źródła wiedzy, czynniki rozwoju i regulacji, jak compliance. Każdy kto zajmuje się zarządzaniem zgodnością doświadcza tego codziennie. Mierzy się z zagadnieniami, które zdecydowanie wykraczają poza jedną dziedzinę, a wymagają kompetencji i doświadczenia w wielu obszarach.

Jeszcze kilkanaście lat temu, głównie w spółkach z kapitałem zachodnim (zazwyczaj anglosaskim) zarządzanie zgodnością polegało na mało zgrabnym przetłumaczeniu na potrzeby spółki i jej pracowników, istniejącego w międzynarodowej korporacji kodeksu etycznego.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Świąteczne zakupy z AI. Uwaga na pułapkę cen skrojonych na miarę
Biznes
Teresa Siudem: Ochrona lasów – nowe obowiązki przedsiębiorców
Biznes
Nieprzemyślane rabaty? UOKiK może je zakwestionować
Biznes
Compliance – jak dowody należytej staranności decydują o wyniku sprawy
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Rozporządzenie o wylesianiu (EUDR) – nowe obowiązki dla firm
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama