Szybka Ścieżka – dodatkowe 300 mln zł na innowacje z Funduszy Europejskich

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiło drugi już w tym roku, horyzontalny konkurs Szybkiej Ścieżki, realizowany ze środków Funduszy Europejskich – Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Przedsiębiorcy oraz ich konsorcja, również z jednostkami naukowymi, ponownie mają szansę na uzyskanie dofinansowania projektów zakładających realizację prac badawczo-rozwojowych. Nabór wniosków o dofinansowanie projektów potrwa od 3 sierpnia do 14 września 2020 r.

Publikacja: 22.07.2020 09:23

Szybka Ścieżka – dodatkowe 300 mln zł na innowacje z Funduszy Europejskich

Foto: firma.rp.pl

Od początku prowadzenia konkursu, tj. od 2015 r., dofinansowanie w jego ramach uzyskało niemal 1,5 tysiąca projektów na łączną kwotę ponad 9,3 mld z. To już przyniosło wymierne efekty. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego w 2018 r. nastąpił 30-procentowy wzrost zatrudnienia w polskim sektorze B+R. W tym samym okresie odnotowano też skokowy, bo 25-procentowy wzrost nakładów firm na badania i rozwój.

– Przedsiębiorcy korzystają ze wsparcia Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu Szybka Ścieżka już od pięciu lat. To najchętniej wybierane przez nich, bardzo skuteczne narzędzie wspierania badań i prac rozwojowych – podkreśla Wojciech Murdzek, minister nauki i szkolnictwa wyższego. – Zdolność do zmian i otwartość na innowacje to klucz do sukcesu polskich przedsiębiorstw. Szybka Ścieżka daje impuls do rozwoju nauki i gospodarki.

Pozostało 81% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Finanse
Sklepów w Polsce coraz mniej
Finanse
Polska branża transportowa w coraz większych tarapatach
Finanse
Kryptoaktywa. Czy część podmiotów „ucieknie” z Polski z obawy przed KNF?
Finanse
Klienci łapią się za kieszeń, fatalne wyniki sprzedaży detalicznej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Finanse
Październikowa aura była niekorzystna dla sklepów odzieżowych