Rzecznik MŚP: przedsiębiorcy płacą za błędy banku przy rozliczaniu Tarczy PFR

Firmy z sektora MŚP czekają miesiącami na wynik postępowań wyjaśniających prowadzonych przez Polski Fundusz Rozwoju S.A. w sprawie rozliczenia subwencji z Tarczy Finansowej 1.0. Problem z rozliczeniem powstał z powodu błędu w systemie bankowym, za który przedsiębiorcy nie odpowiadają. Zwrócili się do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców o interwencję.

Publikacja: 24.03.2022 16:19

Rzecznik MŚP: przedsiębiorcy płacą za błędy banku przy rozliczaniu Tarczy PFR

Foto: Adobe Stock

dgk

Przedsiębiorcy sygnalizują, że wskazanie przez nich nieprawidłowej wartości do zwolnienia w oświadczeniu o rozliczeniu wynikało z oczywistego błędu w udostępnionym elektronicznym formularzu bankowym. Skutki tego błędu beneficjenci naprawili składając odpowiednie oświadczenia o właściwej kwocie do zwrotu w toku wszczynanych postępowań wyjaśniających. Mimo to owe postępowania prowadzone są przez PFR przez wiele miesięcy, a w niektórych przypadkach ponad pół roku.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Finanse
Przedsiębiorco, weź dotację na dostępność
Finanse
Budowlane MŚP mają faktury, ale nie pieniądze
Finanse
Jednoosobowym firmom rosną długi. Niepokojący raport
Finanse
Polisa OC dla JDG - czy to obowiązkowe?
Finanse
TSUE zajął się sprawą kredytów z WIBOR. Jak przebiegła rozprawa?
Reklama
Reklama