Rzecznik MŚP: przedsiębiorcy płacą za błędy banku przy rozliczaniu Tarczy PFR

Firmy z sektora MŚP czekają miesiącami na wynik postępowań wyjaśniających prowadzonych przez Polski Fundusz Rozwoju S.A. w sprawie rozliczenia subwencji z Tarczy Finansowej 1.0. Problem z rozliczeniem powstał z powodu błędu w systemie bankowym, za który przedsiębiorcy nie odpowiadają. Zwrócili się do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców o interwencję.

Publikacja: 24.03.2022 16:19

Rzecznik MŚP: przedsiębiorcy płacą za błędy banku przy rozliczaniu Tarczy PFR

Foto: Adobe Stock

dgk

Przedsiębiorcy sygnalizują, że wskazanie przez nich nieprawidłowej wartości do zwolnienia w oświadczeniu o rozliczeniu wynikało z oczywistego błędu w udostępnionym elektronicznym formularzu bankowym. Skutki tego błędu beneficjenci naprawili składając odpowiednie oświadczenia o właściwej kwocie do zwrotu w toku wszczynanych postępowań wyjaśniających. Mimo to owe postępowania prowadzone są przez PFR przez wiele miesięcy, a w niektórych przypadkach ponad pół roku.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Finanse
TSUE zajął się sprawą kredytów z WIBOR. Jak przebiegła rozprawa?
Finanse
Szefowie spółki odpowiadają za jej długi. Kary sięgają milionów złotych
Finanse
Przedsiębiorczość międzypokoleniowa. Jak sobie radzą firmy rodzinne?
Finanse
Koniec eldorado? Długi branży IT wzrosły o 20 proc.
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Finanse
Konsumenci w nieco lepszym nastroju, biznes zyskał nadzieję