Polskie firmy odzieżowe wstrzymują ekspansję

Największa polska grupa firm odzieżowych LPP zapowiada przeznaczyć 600 mln złotych na inwestycje za granicą. Środki te nie dotyczą jednak otwierania nowych salonów grupy.

Publikacja: 25.04.2023 19:13

Polskie firmy odzieżowe wstrzymują ekspansję

Foto: Adobestock

Polskie firmy dalej mają w planach inwestycje w rozwój za granicą, ale są w tym dużo ostrożniejsze niż dotychczas. Głównym powodem są przede wszystkim wysokie koszty działalności oraz inflacja, która jest przeszkodą dla biznesu w całej Europie. 

To sprawia, że prócz fizycznych punktów, dużym zainteresowaniem cieszy się handel w internecie. Taką strategią kieruję się także wspomniany LPP - jeśli zainteresowanie ofertą online będzie wystarczająco duże, planowane będzie otwarcie punktu fizycznego. 

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Finanse
Expo w Osace szansą dla polskich firm
Finanse
Zatory płatnicze - wielki problem MŚP
Finanse
Dotacje, innowacje, zrównoważony rozwój – możliwości dla firm w 2025 roku
Finanse
Polska nie wdraża unijnych przepisów na czas. Co za to grozi?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Finanse
Wierzyciele będą musieli zadbać o realizację planu spłaty. Jest projekt ustawy