Błąd algorytmu może pozbawić firmy z pogranicza wsparcia

Firmy z branży turystycznej i gastronomicznej, które odnotowały spadek przychodów ze względu na wprowadzenie stanu wyjątkowego na terenie granicy Polski z Białorusią mogą skorzystać ze wsparcia finansowego w postaci nowego programu "Tarczy dla pogranicza".

Publikacja: 08.05.2023 20:53

Błąd algorytmu może pozbawić firmy z pogranicza wsparcia

Foto: Twitter/MON

Tarcza nie została jednak pozytywnie odebrana przez samych beneficjentów mimo, iż miała stanowić rekompensatę za straty poniesione przez przedsiębiorców w okresie 2021 i 2022, którzy nie mogli w pełni skorzystać w poprzednio oferowanych świadczeń. 

Z czego wynika niezadowolenie przedsiębiorców - skonstruowany algorytm, który wylicza wysokość potencjalnego świadczenia, często wskazuje wartość na minusie, czyli przedsiębiorca mógłby liczyć na wsparcie w kwocie np. minus 50 tysięcy złotych. Algorytm dokonuje obliczeń na podstawie przychodów ze sprzedaży, kosztów operacyjnych prowadzonej działalności, wysokości przyznanych przez wojewodę rekompensat na mocy ustawy z dnia 29 września 2021 r. o rekompensacie i pozostałą pomoc publiczną za okres wrzesień 2018 r. – czerwiec 2019 r. oraz wrzesień 2021 r. – czerwiec 2022 r., z działalności, dla której przedsiębiorca ubiega się o wsparcie. ewentualnie jeśli przedsiębiorca nie prowadził działalności w okresie 2018-2019, przyjęta zostanie uśredniona wartość przychodów ze sprzedaży na podstawie złożonych już wniosków. 

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Finanse
Sklepów w Polsce coraz mniej
Finanse
Polska branża transportowa w coraz większych tarapatach
Finanse
Kryptoaktywa. Czy część podmiotów „ucieknie” z Polski z obawy przed KNF?
Finanse
Klienci łapią się za kieszeń, fatalne wyniki sprzedaży detalicznej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Finanse
Październikowa aura była niekorzystna dla sklepów odzieżowych