Reklama

Konsumenci rzadziej zaglądają do restauracji

Prócz rzadszych wizyt w punktach gastronomicznych, konsumenci spędzają w nich też coraz mniej czasu. Krótszy czas wizyt nie jest dobrym znakiem dla przedsiębiorców.

Publikacja: 26.09.2023 12:45

Konsumenci rzadziej zaglądają do restauracji

Foto: Adobe Stock

Rynkowa analiza dokonana przez firmę technologiczną Proxi.cloud i platformę analityczno-badawczą UCE Research dotyczyła pizzerii oraz punktów typu fast food. W obydwu przypadkach klienci rzadziej korzystali z oferowanych usług, ale także poświęcali mniej czasu na swoje wizyty. 

Ma być to spowodowane cięciem kosztów w rodzinnych budżetach, zamiast korzystać z usług restauracji, nawet tych oferujących "szybkie jedzenie" konsumenci częściej wybierają większe zakupy i gotowe produkty, które mają naśladować te restauracyjne. Ponadto restauratorzy tak samo jak pozostałe przedsiębiorstwa borykają się z podwyższonymi kosztami prowadzenia biznesu - kryzys energetyczny, wyższe ceny produktów, ale także podwyżki wynagrodzeń minimalnych. 

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Finanse
Małe firmy z dużymi - bilans na plus, ale czy to partnerstwo?
Finanse
Tysiące e-sklepów mają problemy z płynnością
Finanse
Zadłużenie spółek giełdowych wzrosło niemal 2,5-krotnie
Finanse
Cyfryzację firmy można przeprowadzić bez wkładu własnego
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Finanse
Granty na Eurogranty – PARP uruchamia nowy nabór
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama