Konsumenci rzadziej zaglądają do restauracji

Prócz rzadszych wizyt w punktach gastronomicznych, konsumenci spędzają w nich też coraz mniej czasu. Krótszy czas wizyt nie jest dobrym znakiem dla przedsiębiorców.

Publikacja: 26.09.2023 12:45

Konsumenci rzadziej zaglądają do restauracji

Foto: Adobe Stock

Rynkowa analiza dokonana przez firmę technologiczną Proxi.cloud i platformę analityczno-badawczą UCE Research dotyczyła pizzerii oraz punktów typu fast food. W obydwu przypadkach klienci rzadziej korzystali z oferowanych usług, ale także poświęcali mniej czasu na swoje wizyty. 

Ma być to spowodowane cięciem kosztów w rodzinnych budżetach, zamiast korzystać z usług restauracji, nawet tych oferujących "szybkie jedzenie" konsumenci częściej wybierają większe zakupy i gotowe produkty, które mają naśladować te restauracyjne. Ponadto restauratorzy tak samo jak pozostałe przedsiębiorstwa borykają się z podwyższonymi kosztami prowadzenia biznesu - kryzys energetyczny, wyższe ceny produktów, ale także podwyżki wynagrodzeń minimalnych. 

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Finanse
Co spędza sen z powiek przedsiębiorcom. Raport Polskiej Izby Ubezpieczeń
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Finanse
Co z cenami nowych samochodów? Rewolucji jeszcze nie widać
Finanse
Dofinansowanie do 300 tys. zł dla przedsiębiorców. ZUS ogłasza nabór wniosków
Finanse
Nowe wymogi dla sektora finansowego. 17 stycznia kluczową datą
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Finanse
Kiedy ruszy nabór do programu "Dig.IT. Transformacja cyfrowa"
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej