Dobra wiadomość dla przedsiębiorców: nastroje konsumentów poprawiają się

Rośnie optymizm wśród konsumentów, pokazały to przede wszystkim listopadowe wyprzedaże, m.in. Black Friday oraz Cyber Monday. Przyczynił się do tego spadek inflacji oraz wzrost płac.

Publikacja: 05.12.2023 18:25

Dobra wiadomość dla przedsiębiorców: nastroje konsumentów poprawiają się

Foto: Adobe Stock

Listopad to trzynasty miesiąc z kolei, gdy nastroje konsumentów wciąż się poprawiają. Te nastroje są badane poprzez wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), który odzwierciedla oceny i oczekiwania gospodarstw domowych dotyczące ich sytuacji finansowej oraz stanu gospodarki. 

W listopadzie wskaźnik w wzrósł do minus 15,1 pkt z minus 17,9 pkt w październiku. Wyżej był po raz ostatni we wrześniu 2021 r., gdy ustępowały obawy konsumentów związane z pandemią. Najniższą wartość w ponad 22-letniej historii badań odnotowano w październiku 2022 r. – minus 45,5 pkt. 

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Finanse
Kryptoaktywa. Czy część podmiotów „ucieknie” z Polski z obawy przed KNF?
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Finanse
Klienci łapią się za kieszeń, fatalne wyniki sprzedaży detalicznej
Finanse
Październikowa aura była niekorzystna dla sklepów odzieżowych
Finanse
Nowe obowiązki spółek mają poprawić bezpieczeństwo obrotu
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Finanse
Benzyniaka kupuj teraz, elektryka po Nowym Roku
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni