Aktualizacja: 11.11.2024 01:54 Publikacja: 17.02.2024 14:18
Foto: Adobe Stock
Zgodnie z danymi NielsenIQ, sprzedaż spadła o 6,9 proc. w ujęciu ilościowym. Dodać do tego też fakt, że już w 2022 roku odnotowywano spadki i nie był on najlepszy dla przedsiębiorców. 2023 r. tylko pogłębił problemy branży. Stało się to pomimo licznych promocji i nowych produktów, które miały zachęcić konsumentów do zakupów.
Prócz piwa spadki w sprzedaży odnotowują wszystkie sektory rynku alkoholowego, a więc i napoje o wyższej zawartości alkoholu. Jednak to piwa tracą najmocniej, a po nich pozostałe alkohole, z wódką na czele.
Pod koniec września w Polsce działało 367,6 tys. sklepów - o 0,4 proc. mniej niż w końcówce 2023 r. Od początku roku zlikwidowano 1,4 tys. placówek handlu detalicznego, a kolejne 7,6 tys. działalności zostało zawieszonych.
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
Ponad 1,4 mld zł długów mają firmy z kluczowego dla polskiej gospodarki sektora transportu, spedycji i logistyki - wynika z najnowszych danych Krajowego Rejestru Długów.
Ani polska ustawa, ani unijne rozporządzenie nie wyeliminują ryzyk charakterystycznych dla rynku kryptoaktywów – podkreśla Zbigniew Wiliński, dyrektor departamentu Innowacji Finansowych FinTech w UKNF.
„To jeden z najgorszych odczytów, jakie kiedykolwiek widzieliśmy” – twierdzą ekonomiści komentujący dane GUS na temat wrześniowych wyników sprzedaży detalicznej. Spadek o 3 proc. rok do roku jest ich zdaniem wartością niespotykaną od czasu pierwszej fali pandemii COVID-19.
Dane na temat przemieszczania się ludności, czy zagęszczenia mieszkańców, pomagają firmom i miastom podejmować odpowiednie decyzje.
Niektóre sklepy z odzieżą i obuwiem radzą sobie lepiej niż przed rokiem, ale np. firmy sprzedające galanterię skórzaną mówią o spadku przychodów z powodu zbyt ciepłej jesieni.
W 2023 roku w Polsce powstało prawie 400 tysięcy nowych firm, a rynek przedsiębiorstw liczy już blisko 2,5 miliona aktywnych biznesów. Jak właściciele firm ubezpieczają swój biznes w obliczu coraz większych wyzwań gospodarczych i klimatycznych
Gospodarka o obiegu zamkniętym to dziś kluczowy element polityki klimatycznej Unii Europejskiej. Jej fundusze wspierają transformację firm w tym kierunku. Kilka narzędzi tego wsparcia ma w swojej ofercie PARP.
Od zbycia nieruchomości w zamian za odpłatną rentę nie ma PIT, bo w tym przypadku nie da się ustalić przychodu.
Polska ustawa o fundacji rodzinnej skończyła rok, a ta w Liechtensteinie niedługo będzie miała 100 lat. Co przyciąga „duży biznes” do tego małego kraju?
Liczba otwieranych co miesiąc naborów dla firm nie spada. Jeżeli dołożymy do tego różnorodność obszarów, w ramach których przedsiębiorcy mogą ubiegać się o wsparcie – oferta wydaje się być bardzo atrakcyjna.
Ustawodawca nie wprowadził jednej minimalnej odległości punktów sprzedaży i podawania napojów alkoholowych od miejsc chronionych. Dlatego to, jakie ograniczenia uchwali dana gmina, zależy od indywidualnych uwarunkowań - w tym od jej topografii.
W Polsce handel alkoholem reguluje ustawa z 1982 r., co oznacza kompletne nieprzystawanie jej do rzeczywistości z brakiem uregulowania sprzedaży online na czele. Dlatego ponad 20 organizacji branżowych wspólnie apeluje do premiera o zmiany prawa.
Choć założenie firmy oceniamy jako łatwe, to planuje je mniej osób niż w innych krajach Europy. Za uruchomieniem działalności stoi najczęściej chęć zapewnienia sobie utrzymania. Wśród przyczyn upadku firm są pandemia, brak rentowności biznesu i podatki.
Spadek bezpieczeństwa finansowego, którego w ciągu ostatniego roku doświadczyło 38 proc. firm sektora MŚP, uderzył zarówno w ich kontrahentów, jak i pracowników.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas