BIG InfoMonitor: branża beauty w nienajlepszej formie

153,7 mln zł wyniosło na koniec stycznia 2024 r. zadłużenie branży usług kosmetycznych i fryzjerskich. To wzrost o ponad 45 mln zł w stosunku do stycznia 2023 - pokazują dane zgromadzone przez Rejestr Dłużników BIG InfoMonitor i bazę BIK.

Publikacja: 07.04.2024 21:43

BIG InfoMonitor: branża beauty w nienajlepszej formie

Foto: Adobe Stock

dgk

Drobne usługi oferowane przez branżę beauty (fryzjerskie, malowanie paznokci, makijaż, masaże, kosmetologia) w ciągu ostatnich lat stały się elementem stylu życia  i nic dziwnego, że nowe salony powstają jak grzyby po deszczu (od dwóch lat na rynku przybywa po 10 tys. gabinetów kosmetycznych i fryzjerskich rocznie). Jednocześnie rośnie konkurencja, a więc i popyt na wykwalifikowanych pracowników.

„Sukces branży obraca się przeciwko niej, mocno rośnie konkurencja, a do tego także koszty działania, czynsze za lokale, rachunki za media i niezbędne materiały, składki na ubezpieczenia społeczne i wynagrodzenia pracowników. Z drugiej strony są klienci i ich problemy, choć coraz bardziej otwarci na korzystanie z usług fryzjerów i kosmetyczek, jednocześnie zestresowani wzrostem cen i kosztów życia. Często starają się oszczędzać i odmawiają sobie wielu rzeczy. Efekt?  Widać to w naszych danych. W rejestrze dłużników BIG InfoMonitor i bazie informacji kredytowych BIK zaległości salonów kosmetycznych i fryzjerskich wzrosły w rok o ponad 45 mln zł, czyli 42 proc. Co gorsza przyrost tych zaległości zaczął przyspieszać. Na koniec stycznia br. zaległy dług przekroczył 153,7 mln zł” -mówi dr hab. Waldemar Rogowski, główny analityk BIG InfoMonitor.

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Finanse
Sklepów w Polsce coraz mniej
Finanse
Polska branża transportowa w coraz większych tarapatach
Finanse
Kryptoaktywa. Czy część podmiotów „ucieknie” z Polski z obawy przed KNF?
Finanse
Klienci łapią się za kieszeń, fatalne wyniki sprzedaży detalicznej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Finanse
Październikowa aura była niekorzystna dla sklepów odzieżowych