Reklama

Biznes wydaje rekordowe kwoty na sport

W 2023 rok przedsiębiorstwa wsparły sport kwotą aż 1,35 mld zł. W tym roku sponsorzy mogą dać jeszcze więcej, bo zbliżają się igrzyska olimpijskie w Paryżu i mistrzostwa Europy w piłce nożnej w Niemczech.

Publikacja: 18.04.2024 10:01

Biznes wydaje rekordowe kwoty na sport

Foto: PAP/Marian Zubrzycki

dgk

Jak wynika z  danych firmy Sponsoring Insight, trend wzrostowy w sponsoringu sportowym trwa od kilkunastu lat. W ubiegłym roku jego wartość zwyżkowała o 10,7 proc., osiągając poziom 1,35 mld zł. Michał Gradzik, partner zarządzający Sponsoring Insight, spodziewa się, że w tym roku poziom wydatków wzrośnie o 6–8 proc.

Skąd takie wyniki? Według eksperta, w ubiegłym roku ruszyły procesy decyzyjne, zatrzymane w wyniku kryzysu energetycznego. Poza tym kontrakty sponsorskie zawarte przez firmy grupy Orlen do samego Orlenu oraz sfinalizowane przez płocką spółkę przejęcia Lotosu i PGNiG uczyniły z paliwowego koncernu kluczowy podmiot sponsorski dla polskiego sportu. Kolejna zmiana to pojawienia się wśród dużych sponsorów spółek z branży transportu i spedycji. Największe nakłady na komunikację poprzez sport poczynił tu InPost. Wzrosło też zaangażowanie PKP Intercity i PKP Cargo.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Finanse
Przedsiębiorca też może zaciągnąć kredyt konsumencki. SN zdecydował
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Finanse
Będzie nadzór nad rynkiem kryptoaktywów. Sejm uchwalił ustawę, branża liczy na weto prezydenta Nawrockiego
Finanse
Lech Giliciński: Distressed investing. Jak to robią na świecie
Finanse
Małe firmy z dużymi - bilans na plus, ale czy to partnerstwo?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Finanse
Tysiące e-sklepów mają problemy z płynnością
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama