Biznes wydaje rekordowe kwoty na sport

W 2023 rok przedsiębiorstwa wsparły sport kwotą aż 1,35 mld zł. W tym roku sponsorzy mogą dać jeszcze więcej, bo zbliżają się igrzyska olimpijskie w Paryżu i mistrzostwa Europy w piłce nożnej w Niemczech.

Publikacja: 18.04.2024 10:01

Biznes wydaje rekordowe kwoty na sport

Foto: PAP/Marian Zubrzycki

dgk

Jak wynika z  danych firmy Sponsoring Insight, trend wzrostowy w sponsoringu sportowym trwa od kilkunastu lat. W ubiegłym roku jego wartość zwyżkowała o 10,7 proc., osiągając poziom 1,35 mld zł. Michał Gradzik, partner zarządzający Sponsoring Insight, spodziewa się, że w tym roku poziom wydatków wzrośnie o 6–8 proc.

Skąd takie wyniki? Według eksperta, w ubiegłym roku ruszyły procesy decyzyjne, zatrzymane w wyniku kryzysu energetycznego. Poza tym kontrakty sponsorskie zawarte przez firmy grupy Orlen do samego Orlenu oraz sfinalizowane przez płocką spółkę przejęcia Lotosu i PGNiG uczyniły z paliwowego koncernu kluczowy podmiot sponsorski dla polskiego sportu. Kolejna zmiana to pojawienia się wśród dużych sponsorów spółek z branży transportu i spedycji. Największe nakłady na komunikację poprzez sport poczynił tu InPost. Wzrosło też zaangażowanie PKP Intercity i PKP Cargo.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Finanse
Nowe wymogi dla sektora finansowego. 17 stycznia kluczową datą
Finanse
Kiedy ruszy nabór do programu "Dig.IT. Transformacja cyfrowa"
Finanse
Prezes odpowiada za długi spółki powstałe po jego kadencji
Finanse
Podwyżki pensji będą, ale mniejsze. Które branże zapłacą ludziom więcej?
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Finanse
Konsumpcja prywatna: czy ludzie zaczną więcej kupować
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego