Reklama

Biznes wydaje rekordowe kwoty na sport

W 2023 rok przedsiębiorstwa wsparły sport kwotą aż 1,35 mld zł. W tym roku sponsorzy mogą dać jeszcze więcej, bo zbliżają się igrzyska olimpijskie w Paryżu i mistrzostwa Europy w piłce nożnej w Niemczech.

Publikacja: 18.04.2024 10:01

Biznes wydaje rekordowe kwoty na sport

Foto: PAP/Marian Zubrzycki

dgk

Jak wynika z  danych firmy Sponsoring Insight, trend wzrostowy w sponsoringu sportowym trwa od kilkunastu lat. W ubiegłym roku jego wartość zwyżkowała o 10,7 proc., osiągając poziom 1,35 mld zł. Michał Gradzik, partner zarządzający Sponsoring Insight, spodziewa się, że w tym roku poziom wydatków wzrośnie o 6–8 proc.

Skąd takie wyniki? Według eksperta, w ubiegłym roku ruszyły procesy decyzyjne, zatrzymane w wyniku kryzysu energetycznego. Poza tym kontrakty sponsorskie zawarte przez firmy grupy Orlen do samego Orlenu oraz sfinalizowane przez płocką spółkę przejęcia Lotosu i PGNiG uczyniły z paliwowego koncernu kluczowy podmiot sponsorski dla polskiego sportu. Kolejna zmiana to pojawienia się wśród dużych sponsorów spółek z branży transportu i spedycji. Największe nakłady na komunikację poprzez sport poczynił tu InPost. Wzrosło też zaangażowanie PKP Intercity i PKP Cargo.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Finanse
Przedsiębiorco, weź dotację na dostępność
Finanse
Budowlane MŚP mają faktury, ale nie pieniądze
Finanse
Jednoosobowym firmom rosną długi. Niepokojący raport
Finanse
Polisa OC dla JDG - czy to obowiązkowe?
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Finanse
TSUE zajął się sprawą kredytów z WIBOR. Jak przebiegła rozprawa?
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama